سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنگلا مرکل: حمله موشکی آمریکا به سوریه قابل درک است!

صدر اعظم آلمان حمله موشکی آمریکا به حمص سوریه را قابل درک توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بار دیگر با محکوم کردن حمله شیمیایی در شهرک خان شیخون در ادلب سوریه اعلام کرد: پاسخ موشکی آمریکا به این مسئله قابل توجیه است.

وی واکنش آمریکا به این حمله شیمیایی را "محدود و هدفمند" خواند و گفت: می دانیم که حمله شیمیایی در سوریه از نظر بین المللی محکوم شده و هر کس این اقدام را انجام داده یک جنایت جنگی مرتکب شده است. حمله آمریکا از نظر ابعاد این جنایت جنگی و موانعی که در شورای امنیت سازمان ملل وجود داشت، قابل درک است.

هفته گذشته روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی دولت سوریه را نپذیرفت.

مرکل خاطرنشان کرد: باید همه انرژی خود را برای پیشبرد مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل و ژنو صرف کنیم تا بتوانیم به یک راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه دست یابیم.

سه شنبه هفته گذشته یک حمله شیمیایی در شهرک خان شیخون در ادلب سوریه رخ داد که در آن حدود 100 نفر کشته و 400 نفر مجروح شدند. فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرده است گروه های تروریستی و حامیان آنها مسئول به کار بردن مواد شیمیایی در خان شیخون هستند. وزارت دفاع روسیه نیز روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه ادلب در پی انفجار یک انبار تسلیحات شیمیایی تروریست‌ها در حمله هوایی ارتش سوریه رخ داده است. 

با این حال، ارتش آمریکا در ساعات ابتدایی روز گذشته (جمعه) 59 فروند موشک تاماهاک را به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه که مدعی است حمله شیمیایی اخیر از آنجا انجام شده است، شلیک کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سجاد
۱۱:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
شما ازنسل هیتلر احمق آدمکش هستی واین حرفا طبیعی
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
برای امثال شما قابل درک است چون انسان نیستید