سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش سه درصدی نرخ مشارکت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ بالای حدود سه درصد نرخ مشارکتمان افزایش پیدا کرده و این موضوع نشان دهنده این است که مردم در حال امیدوار شدن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی ربیعی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) یزد که در تالار اندیشه استانداری برگزار شد،  اظهار داشت: جهت‌گیری ما در ارتباط با اعطای تسهیلات باید درست‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی استانها در پرداخت تسهیلات بیش از حد مشخص شده هم اقدام کردند، گفت: هدف ما از 16 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات تثبیت شغل بود که تا حد زیادی محقق شد.

وزیر کار با اشاره به اینکه در سه سال گذشته تمام جهت‌گیری برای پایین آوردن نرخ تسهیلات است، گفت: ما هم می‌دانیم که کار با این نرخ تسهیلات سخت است و کسی که در این شرایط اقدام به کار می‌کند واقعا دلباخته کشور است.

ربیعی خاطرنشان کرد: امسال سعی کردیم که در مالیات و تامین اجتماعی همکاری بیشتری با صنعت داشته باشیم و بخش‌نامه‌هایی هم در این زمینه به تصویب رسید که نقش مهمی در رفع مشکلات دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه سال گذشته سالی بود که توانستیم به تعادل برسیم، گفت: سه سال با فشار بسیار زیاد به نقطه تعادل رسیدیم و امسال سال شکوفایی و جهش است.

وی افزود: اگر نرخ رشد هم پاین بیاید، امسال در کیفیت رشد وضعیت بسیار بهتری پیدا می‌کنیم، سالهاست که کشور رشد دو رقمی را تجربه نکرده بود ولی الان شاهد این رشد هستیم.

ربیعی با بیان اینکه اگر دولت هیچ اقدامی نکرده چگونه رشد دو رقمی حاصل شده، گفت: برخی می‌گویند دولت نشسته و هیچ کاری نمی‌کند، آیا واقعا ما نشستیم اگر اینطور بوده چگونه چنین رشدی را الان داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما بالای حدود سه درصد نرخ مشارکتمان افزایش پیدا کرده و این موضوع نشان دهنده این است که مردم در حال امیدوار شدن هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که الان در ارتباط با دولت مطرح می‌شود، بحث قدرت خرید و موضوع اشرافیت است، خاطرنشان کرد: در سال 92 میزان مستمری که پرداخت می‌شد 20 هزار میلیارد تومان بود ولی سال گذشته به 42 هزار میلیارد تومان رسیده است.

ربیعی تفاوت یک ساعت کار با دو روز کار را تنها 9 دهم درصد دانست و گفت: سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر نیرو وارد بازار کار می‌شود که بیش از 800 هزار نفر از این افراد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقصر تعداد بالای بیکاران در جامعه را دولت قبل دانست و گفت: علت اینکه الان تعداد بیکاران در کشور زیاد است عدم ایجاد اشتغال و به وجود آمدن بیکاری‌های فزاینده در جامعه بود.

وی از افزایش 500 درصدی ارزش دفترچه بیمه روستائیان خبر داد و گفت: در استان یزد سه مرکز درمانی تامین اجتماعی وجود داشت که در سه سال گذشته سه مرکز دیگر اضافه شده است.

ربیعی جهت‌گیری دولت در زمینه فقر در کشور را عقلانی دانست و گفت: علاوه بر بیمه‌هایی که انجام دادیم، بحث تغذیه را برای مقابله با سوء تغذیه در نظر گرفتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال را سال رونق مسکن در کشور دانست و گفت: از جمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت بحث مسکن است که یک جلسه ستاد به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.