سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نخست‌وزیر مجارستان:

آمادۀ همکاری با استان یزد در همۀ زمینه‌ها هستیم

معاون نخست‌وزیر کشور مجارستان گفت: یزدی‌ها تاریخ مشترک ۱۰۰۰ ساله با مجارستانی‌ها دارند و نقش مهمی در ادارۀ کشور مجارستان داشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ژولت شمین در نشست دوجانبه با استاندار یزد بیان کرد: موجب افتخار است که در استان و شهر زیبای یزد حضور دارم چراکه یزدی‌ها تاریخ مشترک هزارساله با مجارستانی‌ها دارند.

وی ادامه داد: یزدی‌ها نقش مهمی در ادارۀ کشور مجارستان دارند و آمادۀ همکاری با جمهوری اسلامی ایران و استان یزد در همۀ حوزه‌ها به‌ویژه در زمینه صنعت توریسم و گردشگری و انرژی خورشیدی و هسته‌ای هستیم.

معاون نخست‌وزیر مجارستان افزود: مردم مجارستان بسیار علاقه‌مند به سفر به استان یزد هستند تا با هویت‌های تاریخی و مردم این استان آشنا شوند و گنجینۀ ارزشمند فرهنگی یزد را از نزدیک مشاهده کنند.

«شمین» با اشاره به اینکه مجارستانی‌ها تن‌ها ملت آسیایی در قارۀ اروپا هستند؛ گفت: جاذبه‌های طبیعی مجارستان ازجمله چشمه‌های آب گرم و آب‌های معدنی می‌تواند برای ایرانیان بسیار جذاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت مجارستان آمادگی گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دارد و مقامات ارشد مجارستان احترام زیادی به سیاست‌های تعاملی در روابط خارجی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران قائل هستند.

معاون نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به اینکه مردم و دولت مجارستان باافتخار منتظر میزبانی از ریاست جمهوری و هیئت همراه ایشان هستند؛ ادامه داد: چارچوب همکاری‌های بین دو کشور را تصویب کرده‌ایم و در مورد قانون جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف در هر دو کشور به توافق رسیده‌ایم.

«ژولت شمین» یادآور شد: هزار و ۴۰۰ نفر دانشجوی ایرانی در رشته‌های مختلف در مجارستان در حال تحصیل هستند و چهار هزار نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند، همچنین تعدادی از دانشجویان مجارستانی نیز در ایران تحصیل می‌کنند. باید تأکید کرد که دانشجویان دو کشور سفیران فرهنگی ایران و مجارستان محسوب می‌شوند.

معاون نخست‌وزیر مجارستان در پایان سخنان خود از استاندار یزد و مسئولان استان برای میزبانی و مهمان‌نوازی شایسته از هیئت مجارستانی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.