سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاهش 29 درصدی تصادفات درون‌شهری کاشان در نوروز امسال

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: تصادفات درون‌شهری نوروز امسال در این شهرستان 29 درصد کاهش‌داشت.

سرهنگ علی پورکاوه، در گفتگوی نوروزی و صمیمانه با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افزود:با اقدامات و تدابیر انجام‌شده در حوزه تصادفات درون‌شهری در طرح نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته تصادفات فوتی 100 درصد، تصادفات جرحی 34 درصد، تصادفات خسارتی 22درصد و در مجموع 29 درصد کل تصادفات کاهش داشت.

وی،اقدامات مضاعف صورت‌گرفته در حوزه تصادفات برون‌شهری را تاکیدکرد و گفت: تصادفات این حوزه در طرح نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته تصادفات فوتی 33 درصد، تصادفات جرحی هشت درصد، تصادفات خسارتی 28درصد و در مجموع 23 درصد کل تصادفات کاهش داشت.

به‌گفته‌وی،بیس از یک میلیون و 916 هزار و 230 دستگاه خودرو وارد شهرستان کاشان شد و برابر اعلام ستاد اسکان شهرستان در مجموع تعداد 191 هزار و 573 اسکان یافتند که از این تعداد 162 هزار و 812 نفر در مدارس، 3 هزار و 815 نفر در حسینیه‌ها،5 هزار و 661 نفر در کمپ‌ها،3 هزار و 662 نفر در خانه‌مسافرها، 15 هزار و 663 نفر در مسافرخانه‌ها و هتل‌ها بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با تاکید بر انجام اقدامات ویژه برای تامین نظم و امنیت در سطح پارک‌هابرای حجم مسافرین و میهمانان نوروزی گفت:بیش از 6 هزار تماس در ایام نوروز با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 این فرماندهی برقرارشد که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل افزایش 50 درصدی داشت.

*افزایش کشفیات 33 درصدی مواد مخدر در ایام نوروز

سرهنگ پورکاوه، در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز افزایش 33 درصدی را در ایام نوروز امسال یادآورشد و گفت:بیش از 22 کیلوگرم انواع موادمخدر با اجرای طرح عملیاتی نوروزی کشف‌شد، بیش از 231 نفر معتادسارق در قالب «طرح آرامش» شناسایی و دستگیر و 113 نفر تحویل کمپ‌های ترک اعتیادشدند.

وی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به دنبال افزایش سرقت‌های داخل خودرو در سطح شهرستان را خاطرنشان‌کرد و گفت:با تشکیل یک تیم ویژه، ماموران کلانتری 11 غیاث‌الدین جمشید موفق شدند سارق داخل خودرو با کشف 6 فقره سرقت را شناسایی و دستگیرکنند.

*دستگیری سارق داخل خودرو

به‌گفته‌وی، سارق به نام «مجید- ک» 38 ساله با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیرشد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان،تصریح‌کرد: متهم در ابتدا سرقت‌های صورت‌گرفته را انکار می‌کرد اما پس از بازجویی‌های تخصصی و فنی انجام‌شده، مشاهده شواهد و مدارک و شناسایی شاکیان پرونده به 6 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد و پس از تکمیل پروندهقضائی روانه زندان‌شد.

سرهنگ پورکاوه، نصب لوازم ایمنی را درراستای پیشگیری در خودروها نظیر سوئیچ مخفی،قفل سوئیچی، دزدگیرقفل پدال و فرمان، محافظ کامپیوتر خودرو و سایر وسائلی که از بازکردن و روشن کردن آن توسط سارقین، پیشگیری، جلوگیری یا حداقل به تاخیر انداختن از سرقت می‌شود به شهروندان توصیه‌کردو گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با سامانه تلفنی 110 تماس بگیرند.

*کشف محوله مواد مخدر

وی، در ادامه توقیف یک دستگاه خودرو سواری حامل 12 کیلو تریاک در اتوبان اصفهان- کاشان را خاطرنشان‌کرد و گفت: مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر کاشان در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان شهرستان طی یک عملیات در محل عوارضی قمصر واقع در اتوبان اصفهان- کاشان پس از کنترل دقیق و هوشمندانه خودروهای عبوری توانستند یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 مشکوک را شناسایی و متوقف کنند.

به‌گفته‌وی،پس از انتقال خودرو به پلیس مبارزه با مواد مخدر و بازرسی‌های انجام‌شده این محموله که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده‌بود کشف و راننده و سرنشین با تشکیل پرونده در این خصوص برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان،با تاکید بر مبارزه قاطع و بی امان با سوداگران مرگ به خانواده‌ها توصیه‌کرد با افزایش توان اعتقادی فرزندان و توجه به نیازهای اساسی آنها از گرفتار شدن آنها در منجلاب جرم و مواد مخدر جلوگیری‌کنند.

سرهنگ پورکاوه،اظهارداشت:اگرچه سود حاصل از انتقال و فروش مواد مخدر در شرابط نامناسب اقتصادی عاملی وسوسه کننده‌است اما پایبندی به اعتقادات مذهبی و رعایت اخلاق می‌تواند از گسترش این پدیده شوم جلوگیری‌کند.

*مصالحه 73 درصدی پرونده‌های قضایی در کلانتری‌های کاشان

وی، مصالحه 73 درصدی پرونده‌های قضایی در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های کاشان در سال 95 را نیز خبرداد و گفت:1739 پرونده با موضوعات مشکلات خانوادگی،روانشناختی، اجتماعی و حقوقی، نزاع و درگیری، مشکلات فردی و انتظامی به این واحدها ارجاع‌شد که 73 درصد از این تعداد مراجعه منجر به صلح و سازش‌شد.

به‌گفته‌وی،کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی، حذف ماموریت‌های غیر ضروری و توانمندشدن خانواده‌ها از جمله تاثیرات مهم عملکرد واحدهای مشاوره پلیس است.

سرهنگ پورکاوه،افزود:156 جلسه مشاوره فعال در س طح مدارس،مساجد و محلات و تعداد هشت کارگاه آموزشی و نشست برون سازمانی توسط مشاورین کلانتری‌ها برگزار شده‌است.

به‌گفته‌وی،چهار دفتر مشاوره و مدکاری در سطح کلانتری‌های درون شهری فعال و آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای است.

وی در پایان بر تعامل و همکاری مردم با پلیس تاکید کرد و گفت:امنیت مطلوب و پایدار امنیتی است که با مشارکت آحاد مردم صورت گیرد چراکه نقش مردم و مسوولین در گسترش و برقراری امنیت مهم و اثرگذار است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.