سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهرود;

سرمایه گذاری ده میلیاردی در بخش آب کشور

معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در بخش آب کشاورزی و آبیاری سطح کشور در ۲ سال گذشته در کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی مراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح همزمان طرح های آبیاری تحت فشار استان سمنان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در فرمانداری ویژه شاهرود، ضمن تاکید بر ضرورت کاهش سطح زیر کشت کشاورزی کشور و توجه به افزایش کیفی تولیدات زراعی گفت : توسعه سامانه های نوین آبیاری در کشور یکی از بخش هایی است که سرمایه گذاری های صورت گرفته دولت در این بخش های حوزه کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی افزود: کشور در دهه گذشته با خشکسالی روبرو بوده لذا سرمایه گذاری در بخش های آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت، پایدار سازی وضعیت کشت و کار و ... در زمره برنامه هایی بود که در راستای سازگاری کشاورزی با شرایط خشکسالی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

اکبری افزود: باید از ظرفیت هایی که در کشور و به خصوص استان سمنان و شرق آن شامل شاهرود و میامی که قطب کشاورزی محسوب می شوند، داریم به صورت اصولی و با برنامه ریزی استفاده کنیم تا در تولید محصولات کشاورزی خودکفا شده و حتی صادرات نیز داشته باشیم همان گونه که در مقوله گندم این موفقیت ها را شاهد بودیم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای نظام در سه سال گذشته خودکفایی در تولید گندم بود که خوشبختانه باعث شد تا در سال گذشته ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۱۱ میلیون تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان داخلی خریداری شود تا امروز شاهد خودکفایی و حتی ذخیره سازی مصرف یک‌سال گندم کشور در سیلوها باشیم.
انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.