سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی؛ محور اصلی دیدار امروز روسای جمهور آمریکا و چین

کره شمالی یکی از محورهای اصلی دیدار امروز روسای جمهور آمریکا و چین خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز در محل سکونت شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در فلوریدا با وی دیدار می کند. 

خبرنگار این شبکه در پکن در مورد این دیدار گفت تاکنون اطلاعات کمی در این باره منتشر شده است. ما تنها می دانیم شی جین پینگ عصر امروز به فلوریدا می رسد و شام را با ترامپ صرف خواهد کرد. در مورد موضوع این دیدار، دستگاه دیپلماسی چین بسیار محتاطانه عمل کرده است زیرا موضع گیری ترامپ در خصوص چین و آسیا هنوز مبهم است. ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی موضع خصمانه ای در برابر چین داشت. وی چین را به سوء استفاده از واحد پولی خود و از بین بردن هزاران فرصت شغلی در آمریکا متهم می کرد. اما با روی کار آمدن رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، روابط میان دو کشور بسیار آرام تر شد. 

به طور قطع کره شمالی و برنامه های هسته ای این کشور یکی از موضوعات دیدار ترامپ و شی جین پینگ خواهد بود. روز گذشته، کره شمالی موشک دیگری را آزمایش کرد که پنجمین آزمایش موشکی این کشور از ابتدای امسال محسوب می شود. این در حالی است که آمریکا طی چند هفته گذشته مصرانه از چین می خواهد بر کره شمالی اعمال فشار کند تا این کشور آزمایش های هسته ای خود را متوقف کند زیرا این آزمایش ها چالش امنیتی بزرگی برای کل منطقه است. ترامپ حتی  از احتمال مداخله نظامی یک جانبه آمریکا در کره شمالی در صورتی که چین فشار بیشتری اعمال نکند، سخن گفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.