سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

استقبال 25 هزار مازندرانی از مراسم اعتکاف

پیش بینی می شود ۲۵ هزار مازندرانی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: پیش بینی می شود حدود ۲۵ هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال شرکت کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان و ثبت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف در مازندران افزود: با توجه به حجم بالای متقاضیان و شرکت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای استان تعداد مساجد و اماکن مذهبی در جهت برپایی مراسم معنوی به مرز ۳۲۰مکان رسیده است.

وی گفت: ثبت نام هم از طریق اینترنتی به آدرس www.etekaf-maz.ir و هم به صورت حضوری در ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان و اماکن برگزاری اعتکاف انجام می شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در ایام اعتکاف را جوانان تشکیل می دهند، افزود:‌ در سال ۹۴ تعداد کل شرکت کنندگان در این مراسم معنوی و عبادی ۲۱ هزار نفر بود که در سال ۹۵ به تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۳ نفر افزایش یافت و پیش بینی می شود که امسال ۲۵هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در سال ۹۵ از تعداد کل شرکت کنندگان اعتکاف ماه رجب هزار و ۴۶۷ نفر را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل داده اند و از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر را جمعیت شهری و مابقی از روستاییان عزیز مازندرانی بودند.

وی افزود: آمارها نشان می دهد حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم بسیار چشمگیر است و حدود ۱۱ هزار نفر از معتکفین در سال ۹۵ دانشجو ، طلبه و دانش آموز بودند و با توجه به اینکه در سال ۹۶ فرصت بهتری برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم است پیش بینی می شود سال جدید حضور قشرهای جوان در مراسم اعتکاف افزایش بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.