سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

برگزاری دومین کمیته تخصصی تشکیل NGO های دانشجویی

دومین کمیته تخصصی تشکیل NGO های دانشجویی با حضور هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ، رازی و آزاد اسلامی کرمانشاه ، با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی برگزار گردید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهنام خالدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت:آغاز هرگونه مداخله موفقیت آمیز در آسیب های اجتماعی ، منوط بر انجام پژوهش های بنیادی ابتدایی به منظور فهم بهتر پدیده مورد بررسی دانست.

 حبیب اله خزایی عضو دیگر هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت : " آسیب های اجتماعی در حقیقت اموری بسیار پیچیده هستند و تحت تاثیر عوامل مختلفی حاد و یا کم رنگ می شوند ، امروزه یکی از مسائل تاثیر گذار بر انواع آسیب های اجتماعی مسئله ی حاشیه نشینی است ، که در سطح استان کرمانشاه نیز در حال افزایش است ".

وی هم چنین افزود : " انواع آسیب های اجتماعی به صورت زنجیره ای بر هم تاثیر گذار هستند و نمی توان یک آسیب را به صورت ایزوله و منفرد بررسی کرد ".

او در ادامه برنامه ریزی در جهت کاهش و یا ازمیان بردن آسیب های اجتماعی را ، نیازمند سیاست های کلان کشوری دانست و تدوین برنامه های آموزشی منسجم جهت آموزش عامه  مردم و توانمند سازی آنها از طریق ایجاد نگرشی سلامت محور بویژه با تاکید بر" انواع مهارت های زندگی "  ضروری برشمرد.
 
 محسن گل محمدیان عضو هیات علمی دانشگاه رازی نیز با بیان این نکته که بسیاری از آسیب های اجتماعی در حقیقت ریشه در فروپاشی نهاد خانواده دارند ،  " انتخاب همسر"  را سنگ بنای تشکیل نهاد خانواده دانست و با تاکید بر این نکته بر ضرورت ارایه ی آموزش ها در سطوح سه گانه ی مرحله ی پیش از ازدواج ، مرحله ی حین ازدواج و مرحله ی بعد از ازدواج  تاکید نمود.
 
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.