سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارگردان تئاتر نوجوان مطرح کرد:

نوجوان با کمبود محصولات فرهنگی به سمت فضای مجازی می‌رود

کمبود محصولات فرهنگی مختص نوجوانان باعث شده آنها تصور کنند در سینما، تئاتر و گالری جایی برایشان وجود ندارد.

محمد عاقبتی کارگردان تئاتر که به تازگی نمایش «لیرشاه» را اجرا کرده، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سلیقه این روزهای نوجوانان اظهار داشت: به مدت یک‌ماه نمایش «لیرشاه» را برای مخاطب نوجوان اجرا کردم که اواخر سال 95 این اجرا به پایان رسید اما آنچه که متوجه شدم آن است که اکنون مخاطب جدید وارد سالن های تئاتر شده  و به گونه‌ای مردم عادت به دیدن تئاتر دارند که این موضوع خوشحال کننده است.

وی ادامه داد: ترغیب نسل نوجوان به دیدن تئاتر بسیار سخت و چالشی است که ما در حین اجرا با آن روبرو بودیم و به نظرم عمده تئاترهایی که در حال اجراست، آنچنان که تصور می کردیم مخاطب ندارد.

عاقبتی در خصوص حضور قشر نوجوان در سالن‌ها تئاتر اظهار داشت:  همانطور که می‌بینید نوجوانان این روزها بیشتر از گذشته به سمت فضای مجازی کشیده شده‌اند اما من اعتقادی به دور کردن این نوجوانان از فضای مجازی را ندارم. به نظرم  باید امکاناتی را فراهم کنیم تا خود نوجوان بین فضای مجازی و امکان فرهنگی انتخاب کند.

 وی تصریح کرد: مشکل  ما این است که خوراک و امکان فرهنگی برای مخاطب نداریم. کمبود محصولات فرهنگی مختص نوجوانان آنقدر محدود است که باعث شده آنها کمتر تصور کنند در سینما و تئاتر موزیک و گالری جایی برایشان وجود دارد.
 
این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: وقتی انتخاب‌ها بر اساس یکسری چیزهایی باشد که برای مخاطب وجود دارد، تعادل بهم می‌خورد. به طور مثال فضای مجازی امکان در دسترس نوجوان است و قوی‌تر عمل می کند و این موضوع باعث شده نوجوان به انزوا برود و امکان های دیگرش را نبیند.
 
 
انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.