سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

سد ارداک تا دو هفته دیگر لبریز می‌شود

با تلاشهای صورت گرفته در نیمه دوم سال گذشته و رفع تصرف از اراضی و رودخانه‌های منتهی به سد ارداک تا دو هفته دیگر این سد لبریز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، قاضی محمد بخشی محبی سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال استان با این اینکه ورودی آب سد به بیش از سه برابر ایام مشابه رسیده است گفت: ورودی آب به این سد در حال حاضر هزار لیتر بر ثانیه است درحالی که این میزان در بازه زمانی مشابه ۳۰۰ لیتر بود.
وی افزود: این سد که بخشی از آب شرب مشهد را تامین می‌کند در غرب مشهد واقع است و بر اساس مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال وقانون توزیع عادلانه آب عملیات رفع تصرف از بستر آن صورت گرفته که می‌بایست ضمن نظارت بر کمیت وکیفیت آب حقوق شهروندان و انفال مد نظر ﺑﺎشد تا در مشهد شاهد مشکل کم آبی نباشیم.
معاون دادستان مشهد در ادامه با بازدید از روستاهای بالادست سد ارداک بر ضرورت تعیین تکلیف مشکلات بهداشتی این روستا‌ها در کمیسیون سلامت تاکید کرد و گفت: آب ورودی به سد ارداک از این روستا‌ها عبور می‌کند و اگر مشکلات بهداشتی ناشی از نگهداری دام‌ها و دفع غیر اصولی زباله‌ها توسط نهادهای متولی و کمیسیون سلامت و امنیت غذایی رفع نشود، آب موجود در سد استاندارد‌های لازم بهداشتی را نخواهد داشت.
قاضی محمد بخشی محبی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات به روستاهای بالادست سد افزود: این دسته از روستاییان که همکاری مناسبی را در کنار پیگیری حقوق خود در خصوص اراضی رفع تصرف شده داشتند میبایست بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
وی با بیان اینکه سد ارداک به منظور تامین بخشی از آب شرب مشهد احداث شده و میبایست استاندارد لازم را در این زمینه داشته ﺑﺎشد با اشاره به نقش و جایگاه فرمانداری به عنوان رییس کمیسیون سلامت شهرستان مشهد گفت: امید است با رفع مشکلات بهداشتی موجود و نظارت بر آن‌ها و پیشگیری از تصرف مجدد اراضی بالادست سد علاوه بر افزایش کیفیت زندگی روستائیان، شاهد توزیع آب پاکیزه و کافی در میان مردم شهر باشیم.
انتهای پیام//ف. ح.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.