سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

فروش 455 میلیون تومان صنایع دستی

در بازارچه های نوروزی استان 455 میلیون تومان کالاهای صنایع دستی به فروش رسید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، محمد سویدانلویی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت : 12 بازارچه صنایع دستی، سیاه چادر عشایر کرد و کرمانج و اوبه ترکمن در نقاط مختلف استان در ایام نوروز برپا شد .

وی افزود : این بازارچه ها در 350 غرفه از دوراهی دشت، آشخانه، گرمه، بجنورد، شیروان و فاروج با عرضه صنایع دستی استان، آبنبات، سوغات بجنورد و سایر اقلام خوراکی برپا شد .

سویدانلویی از افزایش 7 و نیم درصدی فروش صنایع دستی در نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد : امسال بیش از 565 هزار مسافر از این بازارچه ها بازدید کردند.

وی با اشاره به این که دو میلیون و 551 هزار گردشگر، نوروز امسال در استان حضور یافتند ، گفت : 657 هزار گردشگر، از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری و تفریحی استان بازدید کردند که در مقایسه با پارسال 95درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به افزایش 12 درصدی بازدید از موزه ها و اقامت در استان اظهار کرد : 125 هزار نفر از گردشگران و مسافران، در استان یک شب اقامت داشتند و 25 هزار و 190 نفر از موزه های استان بازدید کردند .

گفتنی است : خراسان شمالی دارای 567 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و شش موزه شامل آیینه خانه و عمارت مفخم در بجنورد، موزه های مردم شناسی و حمام های تاریخی در شهرهای شیروان، جاجرم، گرمه و فاروج است.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.