سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فارس رتبه برتر اسکان مسافران نوروزی در کشور

فارس در اسکان مسافران نوروزی رتبه نخست کشور را برای پنجمین سال پیاپی کسب کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: از 26 اسفند 95 تا 13 فروردین ماه جاری، مدارس و مکان های وابسته به این اداره کل با میزبانی 623 هزار و 800 نفر از مسافران نوروزی در قالب 170 هزار خانواده عنوان نخست کشور را کسب کردند.

 
وی اظهار کرد: با توجه به مدت اقامت گردشگران، آمار اسکان یک میلیون و 856 هزار و 643 نفر روز مسافران نوروزی در مدارس استان فارس ثبت شد.  
 
حمیدرضا آذری افزود: مسافران نوروزی حدود 11 میلیون نفر روز در مدارس و مکان های وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور اسکان داده شدند و  17 درصد این آمار مربوط به استان فارس است.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: با توجه به میزبانی مدارس استان از 2 میلیون و 92 هزار و 369 نفر روز مسافر در مدت مشابه پارسال، اسکان میهمانان نوروزی تعطیلات نوروزی امسال نسبت به پارسال حدود 11 درصد کاهش یافت.  
 
حمیدرضا آذری تصریح کرد: با این وجود، استان فارس امسال برای پنجمین سال پیاپی رتبه نخست کشور در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را به خود اختصاص داد.
 
وی اضافه کرد: بیشترین شمار مسافران نوروزی در مدارس و مکان های وابسته به آموزش و پرورش شهرستان های شیراز، کازرون، مرودشت و آباده اقامت داشته اند.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: آمار مربوط به استفاده از کلاس های درس مدارس استان فارس برای اسکان در تعطیلات نوروز امسال، مربوط به گردشگران استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بوده است.
 
 
آذری بیان کرد: مهمانان نوروزی در18 هزار و 300 کلاس در قالب هزار و 960 مدرسه در استان اسکان داده شدند.  
 
وی افزود: افزون بر 1 هزار و 857 تخت در خوابگاه های دانش آموزی و دانشگاه فرهنگیان و خانه های معلم، 36 سالن ورزشی، 26 اردوگاه دانش آموزی و نمازخانه های مدارس در سراسر استان فارس در روزهای با مراجعه کننده زیاد مانند روزهای بارانی و سرد نیز اقدام به ارائه خدمات به مسافران نوروزی کردند.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: بیش از 3 هزار و 650 نفر از فرهنگیان استان فارس نیز به عنوان عوامل اجرایی در ستادهای اسکان مسافران نوروزی به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به هموطنان پرداختند.  

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.