سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی میزبان ۵۲۷ هزار گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:در ایام تعطیلات نوروزی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی میزبان ۵۲۷ هزار گردشگر بودند.

جلیل جباری در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛از آغاز سفرهای نوروزی در آذربایجان غربی بیش از 527 هزار نفر از اماکن تاریخی ،جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی بازدید کرده اند.

وی با اشاره به بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری گفت: مجموعه‌های جهانی قره کلیسا در شهرستان چالدران و تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق در شهرستان ماکو موزه مردم شناسی ارومیه، غارسهولان در شهرستان مهاباد، سه گنبد ارومیه، مسجد جامع ارومیه بیشترین آمار بازدید را تا روز هشتم فروردین به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در این مدت 124 هزار نفر در واحد های اقامتی شامل هتل، مدارس، مهمان سرا و مسافرخانه اسکان یافته اند.


وی افزود: باتوجه به تنوع فرهنگی و قومی استان، امسال جشن نوروزگاه را در کنار بناهای تاریخی، پایگاه‌های ملی و برخی شهرهای استان اجرا شد که نقطه عطف برنامه‌های ستاد برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگرن محسوب می شد.
 
جباری گفت: هدف از برگزاری آن، نمایش و ارائه آئین ها و سنت های بومی مربوط به نوروز  در نقاط مختلف استان بوده است ؛ آئینهائی که در شکل دادن هویت جمعی و توجه انسانها و گردشگران به جاذبه های فرهنگی که در بیرون از محیط معمول زندگی شکل میگیرد، تاثیرگذار بود.
 
انتهای پیام/م
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.