سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاه اینترنتی هلنیک شیپینگ نیوز گزارش داد:

افزایش 58 درصدی صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در فوریه

پایگاه اینترنتی هلنیک شیپینگ نیوز نوشت صادرات سالانه نفت ایران به کشورهای آسیایی در ماه فوریه سال جاری میلادی، 58 درصد افزایش یافت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هلنیک شیپینگ نیوز در گزارشی از افزایش 58 درصدی صادرات سالانه نفت ایران به کشورهای آسیایی در ماه فوریه خبر داد.

در این گزارش آمده است: واردات نفت خام ایران از سوی 4 خریدار اصلی در آسیا در ماه فوریه در مقایسه با یک سال پیش -که تحریم های غربی اعمال شده بر ایران برداشته شد- حدود 58 درصد افزایش داشته است.

ارقام دولتی نشان می‌دهد چهار خریدار اصلی نفت ایران در آسیا (چین، هند، کره جنوبی و ژاپن) ماه گذشته 2 میلیون و 10 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کردند که بر اساس ارقام سازمان بین‌المللی انرژی، بالاترین رقم از دست کم سال 2010 محسوب می‌شود.

هلنیک شیپینگ نیوز نوشت: ایران از توافق اوپک برای کاهش تولید یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای در روز از روز یکم ماه ژانویه معاف شد، پیروزی که به گفته تهران، برای بازیابی سهم خود از بازار -که به سبب تحریم های اعمال شده غرب بر سر برنامه هسته‌ای بحث برانگیزش آن را از دست داده بود- بدان نیاز دارد.

وزارت بازرگانی ژاپن روز جمعه ارقامی رسمی را منتشر کرد که نشان می دهد واردات نفت این کشور از ایران در ماه گذشته 200 و 30 هزار و 297  بشکه بود. 

ژاپن احتمالا از بار زدن نفت خام ایران در این ماه خودداری کرد؛ زیرا خریداران منتظرند دولت بیمه کشتی‌ها را در سال مالی جدید که از ماه آوریل آغاز می‌شود، تمدید کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.