سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

‌‌بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان

در ايام نوروز96، بالغ بر 337 هزار و 36 نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان سمنان بازدید کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین خواجه‌بیدختی مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: در ايام نوروز96، بالغ بر 337 هزار و 36 نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان سمنان بازدید کرده‌اند.

‌حسین خواجه‌بیدختی افزود: در طول ايام نوروز96، 290 هزار و 239 مسافر در استان اقامت کرده و 337 هزار و 36 نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان سمنان بازدید کرده‌اند.

وی اظهارداشت: در این ایام، 14 هزار و 935 نفر گردشگر داخلی و 137 گردشگر خارجی نيز از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

مديركل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: از 26 اسفند ماه 95 تا کنون، 685 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان انجام شده است.

خواجه‌بیدختی افزود: در این مدت 121 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، 211 مورد بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی و 63 مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی استان انجام شده است.

وی گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده، 6 مورد تشویق به مراکز اقامتی و پذیرایی ارائه شد و 51 مورد تذکر نیز به مراکز اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شده است.

خواجه‌بیدختی با اشاره به ارائه پنج فقره اخطار کتبی به مراکز اقامتی و پذیرایی استان سمنان، گفت: در ایام نوروز، میزان بازید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان افزایش یافته است.

استان سمنان داراي بيش از يك هزار اثر تاريخي شناسايي شده است كه 718 اثر از اين تعداد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

كاروانسراي لاسجرد، آرامگاه شيخ علاء‌الدوله، روستاي گردشگري پاده، كاروانسراي دهنمك، ميدان ارگ، خانه تدين، منطقه بنه كوه، موزه گرمسار، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، كاروانسراي مياندشت، كاروانسراي ميامي، چشمه علي، مسجد تاريخانه، غار دربند و شيرقلعه از جمله نقاط پربازديد استان سمنان هستند.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.