سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش سوريه به منطقه قابون در شرق دمشق يورش برد

ارتش سوریه بار دیگر عملیاتی را از چند محور به سمت منطقه قابون در شرق پایتخت آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، با آغاز عملیات، پیشروی سریع ارتش سوریه به سمت مناطق و ساختمان های واقع در جنوب غرب قابون آغاز شد، این پیشروی در کنار افزایش حلقه محاصره قابون از محورهای دیگر موجب شده است تا نیروهای ارتش بتوانند دامنه عملیات را به داخل منطقه قابون بکشانند.
 
ارتش سوریه هم چنین در محور مسجد جامع الحسین نیز پیشروی کرد و این پیشروی موجب شد بتواند تحرکات افراد مسلح را در خیابان حافظ زیر نظر بگیرد. عملیات ارتش سوریه در قابون با آتش سنگین توپخانه و حملات هوایی آغاز شد و در ادامه عناصر گروههای مسلح مجبور شدند خطوط مقدم دفاعی خود را ترک کنند.
 
در پی گلوله باران هوایی و توپخانه ای این منطقه محورهای مخابراتی گروههای مسلح در برخی مناطق آسیب دید و ارتباط میان عناصر این گروهها با دیگر مناطق قطع شد. در حمله هوایی ارتش سوریه به قابون، تونلی که این منطقه را به عربین متصل می کرد منهدم شد.
 
این تونل اصلی ترین محور برای ارسال محموله های امدادی به گروههای مسلح بود. مسلط شدن ارتش سوریه بر جبهه قابون به این معنی است که ارتباط گروههای مسلح در این منطقه با گروههای مسلح در غوطه قطع خواهد شد.
 
موفقیت ارتش سوریه در این منطقه همچنین خطر شلیک گلوله به دمشق و اطراف دمشق را از بین خواهد برد ضمن اینکه به خطر تک تیراندازان برای افرادی که در بزرگراه حرستا تردد می کنند نیز خاتمه خواهد داد به همین منظور یکی از اصلی ترین اهداف عملیات ارتش سوریه در این منطقه، تامین امنیت بزرگراه حرستا اعلام شده است. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.