سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

خوراکی مفید سیزده بدر را بشناسید

کاهو سکنجبین یکی از خوردنی های سیزده بدر است که طبعی معتدل دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مکرمی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نام اصلی سکنجبین، سرکه انگبین است و چون در قدیم آن را از ترکیب سرکه و عسل یا سرکه و شیره درست می کردند که در مقایسه با سکنجبین های امروزی که از سرکه و شکر تهیه می شود، مغذی تر بوده است.

وی افزود: کاهو یک سبزی مغذی و پرفیبر است که به رفع یبوست کمک می کند و طبع سرد آن از خشکی و گرمی مزاج کم می کند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هرچه برگ های کاهو تیره تر باشد مواد مغذی زیادتری در خود ذخیره کرده و نسبت به برگ های جوان و روشن کاهو ارزش بیشتری دارد.

مکرمی افزود: کاهوهای تلخ با تحریک و تولید بزاق و شیره معده به هضم بهتر غذا کمک کرده و هر چه هضم بهتر باشد، میزان جذب موادمغذی دریافتی بالاتر خواهد رفت.

وی گفت: کاهو همراه سکنجبین بیشترین اثر را در اعتدال مزاج دارد و بهتر است سکنجبین به صورت خانگی و با عسل یا شیره تهیه شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کاهو خونساز، ضد تورم، آرام بخش، ضد تشنج و تسکین دهنده درد معده است افزود: اگر کاهو با سکنجبین یا سرکه مصرف شود، اشتها آور است.

مکرمی افزود: سکنجبین منافع سرکه را دارد و می تواند متعادل کننده حرارت و التهابات کبد باشد و در بریدن صفرا شهرت فراوانی دارد.

انتهای پیام/ آ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.