سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دویست و شصت درصدی بهای مسکن در لندن

بهای مسکن در پایتخت انگلیس در بیست سال گذشته دویست و شصت درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، بهای مسکن در لندن پایتخت انگلیس در بیست سال گذشته حدود دویست و شصت درصد افزایش داشته است. 

بر این اساس، حضور سرمایه گذاران عرب، روسی و چینی در بازار مستغلات لندن، از جمله اصلی ترین عوامل افزایش قیمت مسکن در پایتخت انگلیس در طول سال های گذشته بوده است. 

بهای مسکن در بیست سال گذشته در لندن حدود دویست و شصت درصد افزایش یافته است. پایین بودن عرضه و افزایش تقاضا، علت اصلی افزایش بهای مستغلات در لندن است. اما جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا، نگرانی هایی را برای مردم این کشور درباره آینده بخش مستغلات در لندن ایجاد کرده است. سرمایه گذاران خارجی در مقابل معتقدند شرایط فعلی، فرصت خوبی برای خرید مستغلات در پایتخت انگلیس است. 

طرف های خارجی سال گذشته دوازده میلیارد و هشتصد میلیون پوند در مستغلات لندن سرمایه گذاری کردند. هشت میلیارد و صد میلیون دلار از این میزان مربوط به سرمایه گذارانی از خاورمیانه بود. سقوط ارزش پوند انگلیس به کمترین میزان در سی و یک سال گذشته پس از اعلام نتایج همه پرسی جدا شدن این کشور از اتحادیه اروپا، باعث جذب سرمایه گذاران خارجی به این بخش شد. 

سفر گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای عربی به انگلیس هم به علت کاهش ارزش پوند افزایش یافته است. 

اصلی ترین سرمایه گذاران در بخش مستغلات در انگلیس از چین هستند. در بین کشورهای عربی هم عربستان سعودی، قطر، امارات و کویت سهم اصلی را دارند. کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند تا سال 2020 بهای مستغلات در لندن و مناطق اطراف آن حدود بیست درصد افزایش خواهد داشت. اما در صورتی که بانک های بزرگ جهانی تصمیم بگیرند، پس از برگزیت مقرهای خود را از انگلیس به دیگر کشورهای اروپایی منتقل کنند، بهای مسکن در لندن سقوط خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.