سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های لازم برای حفظ طبیعت در روز سیزدهم فروردین

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام در روز سیزدهم فروردین (روز انس با طبیعت) از مسافران و گردشگران نوروزی، خواست با طبیعت مهربان بوده و در صیانت و حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مازیار سلیمان‌نژاد اظهار کرد: جاذبه‌های طبیعی و مناطق تفرجگاهی زیبا در استان ایلام همواره مورد توجه مسافران، گردشگران و عموم مردم در فصول مختلف سال، به خصوص ایام نوروز است.
 
وی افزود: در این میان آنچه مهم است حفظ و حراست از این مواهب زیبای الهی بوده و هر گونه کم توجهی به طبیعت، خسارت‌های جبران ناپذیری برای این میراث مهم و با ارزش در پی خواهد داشت.
 
سلیمان‌نژاد از مسافران و گردشگران نوروزی خواست، در طبیعت کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری زباله را به همراه داشته باشند و در هنگام بازگشت، زباله‌های تولیدی را جمع‌آوری کنند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: از شکستن شاخه درختان و روشن کردن آتش در عرصه‌های سرسبز و چشم اندازهای طبیعی خودداری شود و قبل از ترک محل، از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.
 
وی تصریح کرد: همچنین از رها کردن ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها و منابع آبی اجتناب شود، چون موجب تهدید جمعیت گونه‌های بومی می‌شوند.
 
سلیمان‌نژاد در پایان از دوستداران طبیعت خواست در صورت مواجه شدن با هر گونه تخلفات محیط زیستی، شامل شکار و صید، آتش سوزی، آلودگی و تخریب محیط زیست از طریق سامانه ارتباط مردمی 1540 موضوع را اطلاع دهند.
 
منبع:ایسنا
انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.