سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین گزارش‌ها از اقدامات حشدالشعبی؛

توزیع 1200 سبد غذایی و اسکان 1500 آواره از سوی نیروهای حشدالشعبی/ فرودگاه‌های موصل، آماده پرواز بالگردهای عراقی می‌شوند + تصاویر

نیروهای حشدالشعبی در ادامه روند اقدامات جهادی، امدادرسانی به آوارگان موصل را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) که از همان ابتدا، همگام با ارتش و سایر قوا به مبارزه علیه گروه‌های تروریستی- تکفیری پرداخته‌اند، در ادامه روند اقدامات جهادی خود، به انتقال آوارگان از مناطق جنگ‌زده موصل به نواحی امن و امدادرسانی به آنان می‌پردازند.


*8 کاروان امدادرسانی مردمی راهی موصل شد/ توزیع 1200 سبد غذایی در «تل الجرابیع»


اداره پشتیبانی لجستیکی حشدالشعبی، 8 کاروان شامل محموله‌های غذایی و کمک‌های انسان‌دوستانه را برای امدادرسانی به آوارگان راهی موصل کردند.

فرماندهی حشدالشعبی نیز طی روزهای گذشته از ماه جاری، ابتکار تشکیل کمپین "برای شما" را در لبیک به فرمان مرجعیت دینی برای اسکان آوارگان و کمک به آن‌ها ترتیب داده بود.

ابومهدی المهندس، فرمانده کل بسیج مردمی عراق در این‌باره گفت: این اقدام مبتکرانه دریافت کمک‌ها از تمامی استان‌های عراق را برای آوارگان از طریق دفاتر حشدالشعبی تضمین می‌کند؛ به‌علاوه این کمپین تمامی امکانات را برای رسیدگی به وضعیت آوارگان متمرکز و فراهم می‌کند.

پایگاه اطلاع رسانی حشدالشعبی نوشت: اداره امنیتی نیروهای بسیج مردمی عراق طی همراهی با نمایندگی مرجعیت، به توزیع 1200 سبد غذایی در چادرهای منطقه «تل الجرابیع» از توابع بخش راست موصل اقدام کرد.

*اسکان 1500 آواره در چادرهای منطقه «حمام العلیل»/ حشدالشعبی، یک پهپاد تروریست‌های داعش را در شرقاط سرنگون کرد


نیروهای حشدالشعبی طی دو روز گذشته 1500 آواره را از سه منطقه موصل به چادرهای اسکان در منطقه «حمام العلیل» منتقل کردند.

نماینده نیروهای بسیج عراق در این‌باره اعلام کرد که خروج 1480 نفر از آوارگان طی دو روز گذشته و از مناطق "بادوش، الموالي و المحلبیة» و انتقال آنان به حمام العلیل انجام شده است.


نیروهای تیپ 29 حشدالشعبی موفق شدند یک فروند پهپاد متعلق به تروریست‌های داعش را در روستای «عین‌البیضة» از توابع جنوب "الشرقاط" در استان صلاح‌الدین سرنگون کنند. 

*آماده‌سازی فرودگاه‌های موصل؛ دستاورد دیگر حشدالشعبی در کمک به ارتش عراق 


مرکز مهندسی نظامی نیروهای حشدالشعبی موفق شدند با آماده کردن 70 درصد از فرودگاه شهید زیدان البرکي، امکان فرود بالگردهای ارتش عراق را در غرب موصل فراهم کنند.

این اقدام با هدف اجرای ماموریت فرماندهی مهندسی بسیج مردمی عراق و شکست تحرکات عناصر جنایتکار داعش صورت گرفت.

لازم به‌ذکر است که طول این فرودگاه 1500 متر و عرض آن‌هم 500 متر است؛ لذا بنابر اعلام منابع داخلی عراق، این اقدام دستاوردی است که 70 درصد از نیاز بالگردهای ارتش را در غرب موصل فراهم کرده و نیاز به وجود حصار امنیتی در این منطقه را برآورده می‌کند.

مرکز مهندسی نیروهای بسیج مردمی عراق پیش از این هم توانسته بود فرودگاه شهید "جاسم شبر" را آزاد کرده و خدمت بزرگی به عملیات بالگردهای ارتش عراق ارائه دهد.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.