سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری 41 آیین نوروزگاه در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری 41 آیین نوروزگاه 'آیین های سنتی نوروزی آذربایجان' از آغاز تعطیلات نوروز 96 در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی آبدار گفت: برنامه های فرهنگی نوروزگاه به منظور احیاء آئین ها، آداب و رسوم سنتی نوروز و نیز ایجاد شور و نشاط اجتماعی با شعار 'نوروز میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت 'در سطح استان برگزار شد.
وی افزود: با هدف پاسداشت آیین دیرپای نوروز و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، این برنامه ها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری ها و منطقه آزاد ارس با استفاده از ظرفیت مثال زدنی هنرمندان این استان برگزار شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی اظهار کرد: این طرح با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری از 25 اسفند 95 آغاز و هنرمندان در ایام نوروز در تبریز و سایر شهرستان ها به اجرای آیین های نوروزی آذربایجان برای گردشگران پرداختند.
آبدار افزود: بازار تبریز، محوطه مسجد کبود، پارک ائل گلی، خانه حیدرزاده، عمارت شهرداری، بازارچه دائمی صنایع دستی، روستای صخره ای کندوان، رصد خانه مراغه، محوطه گنبد سرخ و کبود مراغه، مقبره شیخ محمود شبستری در شبستر، کلیسای سنت استپانوس و پارک کوهستانی جلفا و شهرستان خداآفرین از جمله مکان های برگزاری این مراسم بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اجرای موسیقی زنده سنتی، آیین تکم گردانی و اجرای آیین های ویژه نوروز در آذربایجان را از جمله برنامه های طرح نوروزگاه برشمرد و گفت: با توجه به استقبال پرشور گردشگران و نتایج نظرسنجی ها، برگزاری این برنامه ها رضایت گردشگران را به همراه داشته است.
انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.