سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق دولت آمریکا؛

کاخ سفید از کنترل خارج شده است

پس از افشاگری‌های اخیر درباره مایکل فلین، یک مقام ارشد پیشین دولت آمریکا گفت کاخ سفید وی را به یاد یک «قطار از کنترل خارج شده» می‌اندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از «ان‌بی‌سی نیوز»، در پی تازه‌ترین افشاگری‌ها درباره «مایکل فلین»، مشاور پیشین امنیت ملی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، یک مقام ارشد پیشین دولت آمریکا گفت کاخ سفید وی را به یاد یک «قطار از کنترل خارج شده» می‌اندازد.

مایکل فلین که به مدت سه هفته در سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا خدمت کرد، می‌گوید مایل است در ازای مصونیت از پیگرد قضایی، با وی درباره ارتباط  احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، مصاحبه شود.

«یرمی بَش»، رئیس کارکنان سیا و رئیس کارکنان وزارت دفاع در دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، پنج‌شنبه شب در شبکه تلویزیونی ام‌ اس ان بی سی، گفت :«تصویری که من از کاخ سفید دارم، تصویر یک قطار از کنترل خارج شده است که ترمزهای آن از کار افتاده اند. ما با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.»

بش معتقد است مقامات آمریکایی تنها در شرایط فوق العاده فلین را از مجازات مصون نگه می دارند. وی با اشاره به مسئله «ایران-کنترا» در زمان دولت «رونالد ریگان» در دهه 1980 میلادی (1359 خورشیدی)، آن را نمونه‌ای از این موضوع دانست که این روند تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد.

بش که فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است افزود: «مقامات آمریکا باید بخواهند با فلین معامله کنند. تنها زمانی می توان به فردی مصونیت و آنهم مصونیت کامل داد که این کار ارزش داشته باشد. مقامات آمریکا باید باور کنند که در این پرونده ارزش دارد که به فلین مصونیت بدهند.»

بش همچنین به این موضوع اشاره کرد اعطای مصونیت قضایی به وزارت دادگستری ارتباط دارد.

این مقام پیشین آمریکا افزود: «وزارت دادگستری برای اینکه به فردی مانند فلین مصونیت بدهد نیاز دارد از وی بخواهد علیه فردی در سلسله مراتب بالای قدرت شهادت داده شود. چه کسی مقامی بالاتر از مشاور امنیت ملی کاخ سفید دارد؟ در واقع فقط یک نفر وجود دارد. بنابراین، این وضع نشان می‌دهد خطر مسئولیت کیفری در واقع دامنگیر افراد بسیار سطح بالا می شود.»

ترامپ، فلین را پس از آن برکنار کرد که اعلام شد وی «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور، را درباره تماسهایش با «سرگئی کیسلیاک»، سفیر روسیه در آمریکا، گمراه کرده است.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.