سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

بومگردی فرصتی برای ایجاد اشتغال در روستاهای مازندران

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بوم گردی را فرصتی برای عرضه محصولات روستاییان و گامی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی نبیان امروز در نشست با کمیته های ۱۲ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه از آغاز ستاد اجرایی تاکنون ۲۷میلیون و ۷۰۰هزار تردد در مازندران ثبت شد ، گفت: روز گذشته با رشد ۱۱درصدی تردد، این استان رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در خصوص اقامت مسافران و گردشگران در این استان در ایام تعطیلات نوروز، افزود: تاکنون ۹میلیون و ۳۴۲هزارو ۹۲۶نفرشب اقامت در سطح استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد رشد داشته است.

نبیان با اشاره به ۲صنعت بوم گردی در روستاهای مازندران، گفت: ۴۵درصد جمعیت استان در روستا زندگی می کنند که تا کنون بیش از ۲میلیون نفر شب اقامت در روستاها اقامت کردند.

وی افزود: بوم گردی فرصتی برای روستاییان است تا بتوانند با عرضه محصولات و تولیدات خود گامی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بردارند.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی، گفت: سال گذشته ۷میلیارد و۶۰۰میلیون تومان درآمد حاصل از فروش صنایع دستی بوده است.

نبیان افزود: در سال جاری ۴نمایشگاه ملی و ۸نمایشگاه استانی جهت ارائه محصولات و صنایع دستی استان دائر شد.

وی گفت: حضور پرتلاش نیروی انتظامی،بهداشت، هلال احمر و راهدادان حضوری موثر در محورها دارند که طبق آمارهای ارائه شده توسط پزشکی قانونی تلفات جاده ای ۳۱درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.