سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

آغاز عملیات طرح آبرسانی به حومه غربی دهدشت یاسوج

با بهره برداری از طرح آبرسانی به مزارع حومه غربی دهدشت آبِ بیش از 5 هزار و 600 هکتار از مزارع کشاورزی دشتهای سوق و چنگلوا تامین می شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مدیر عامل آب منطقه ای استان با بیان اینکه با توسعه این طرح ملیبهره برداری از طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت آبرسانی تا روستای بوا،سطح زیرکشت به 7 هزار هکتار با تراکم بالای کشت درسالهای آینده افزایش می یابد گفت: مرحله نخست این طرح سال 1390 در دو قرار داد از سوی پیمانکار و با نظارت کارشناسان و مشاوران آب منطقه ای استان خوزستان آغاز و پس از یک سال توقف به دلیل مشکلات مختلف از جمله مشکلات مالی،عملیات اجرایی آن دوباره آغازشد. 
 
علی داوودی مهر افزود: اعتبار مصوب این طرح در سال گذشته 170 میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده سال 96 هم 270 میلیارد ریال است.
 
وی سرجمع اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد:راههای تامین منابع مالی زیادی از جمله استفاده از ظرفیت بخش خصوصی،سرمایه گذار داخلی و خارجی،دریافت تسهیلات و استفاده از ظرفیت پیمانکاران توانمند دولتی برای تامین اعتبارات مورد نیاز در دستور کار است.
 
داودی پیشرفت کاری طرح بزرگ آبرسانی را 20 درصد عنوان کرد و گفت: ساخت سد انحرافی با هزینه 600 میلیون ریال،تاسیس دو ایستگاه پمپاژ آب،300 متر اختلاف ارتفاع و اجرای خط انتقال مرکب به طول 15 کیلومتر از جمله طرح هایی است که باید اجرا شود.
 
وی گفت: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز طرح آبرسانی تامین آب مزارع دهدشت غربی کمتر از سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
 
 
انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.