سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

هشدار به اهالی استان کرمان در خصوص فعاليت‌های سودجويانه

مدیر امور اراضي جهاد کشاورزی گفت: به اهالی کرمان در خصوص فعاليت‌های سودجويانه درباره خريد و فروش زمين در تعطيلات نوروز هشدار داده شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  قدرت الله باقدرت مدیر امور اراضي سازمان جهاد کشاورزی گفت: صيانت از زمين هاي كشاورزي يك رسالت ديني، فرهنگي و قانوني است و از آنجا كه همه ساله در ايام تعطيلات نوروز و ماههاي آغازين سال، فعاليت هاي سود جويانه و تبليغات كاذب در زمينه خريد و فروش زمين و تغيير كاربري اراضي كشاورزي با هدف ويلا سازي و ساخت و سازهاي غير مجاز افزايش مي يابد لازمست با مشاركت تمامي شهروندان از زمين هاي زراعي و باغي كشور محافظت شود.

وي افزود: بر اساس قانون، هر گونه تغيير كاربري و تفكيك اراضي كشاورزي، ساخت و ساز و ديوار كشي در مزارع و باغها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد كشاورزي ممنوع بوده و علاه بر قلع و قمع بناهاي احداثي، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

باقدرت با بيان اينكه مشاركت و نظارت همگاني، بهترين و موثرترين راه براي حفاظت از سرمايه هاي ملي كشور است، افزود: شهروندان عزيز مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخريب و تغيير كاربري زمين هاي كشاورزي  مراتب را از طريق تماس با سامانه ارتباط مردمي حفاظت اراضي كشاورزي( تلفن 131) يا مراجعه به واحدهاي كشيك مستقر در مديريت جهاد كشاورزي شهرستان و مديريت هاي امور اراضي استان اطلاع دهند.

وي با اشاره به اين موضوع كه صدور مجوز يا پروانه ساخت در اراضي كشاورزي خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهياران و شوراهاي اسلامي شهر و روستا و واگذاري خدمات زيربنايي مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد كشاورزي استان ممنوع است، افزود: بر اساس قانون جلوگيري از خرد شدن اراضي كشاورزي، هر گونه تفكيك و افراز اراضي كشاورزي به قطعات كمتر از نصاب هاي تعيين شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتي از قبيل صدور سند مالكيت تفكيكي يا افرازي به اين گونه زمين ها نيز غير مجاز است.

مدير امور اراضي استان اعلام داشت: تغيير كاربري و تبديل اراضي، باغي و اراضي باير داراي سابقه كشت و كار واقع در حريم شهرها و خارج از آن ممنوع است و متخلفان پس از معرفي به محاكم قضايي علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزاي نقدي و اعاده زمين به وضع اوليه محكوم مي شوند.

در پايان مدير امور اراضي استان از عموم مردم به ويژه روستائيان و كشاورزان سخت كوش در خواست كرد اگر قصد احداث بنا و تاسيسات يا ديوار كشي در اراضي زراعي و باغي متعلق به خود را دارند، حتما قبل از هرگونه اقدامي، از طريق تماس با سامانه ارتباط مردمي حفاظت اراضی كشاورزي(131) يا با مراجعه به مديريت جهاد كشاورزي شهرستان و يا مديريت امور اراضي استان مشاوره نموده و براي دريافت مجوز اقدام نمايند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.