سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

حوادث جاده ای در استان 18 مجروح برجاگذاشت

طی 24 ساعته گذشته تاکنون 18 مسافر براثر تصادفات جاده ای مجروح شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛
سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: از مجموع ۹حادثه جرحی، هفت مورد واژگونی خودرو به شمار می رود و این آمار نشان می دهد با توجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای استان احتمال خستگی و خواب آلودگی وجود دارد، لذا بهتر است مسافران نوروزی به محض احساس عدم هوشیاری در اولین پایگاه استراحت و سپس طی میسر کنند.

سرهنگ حسن خسروجردی بابیان اینکه ۱۲مورد حادثه خسارتی نیز روز گذشته به وقوع پیوست، افزود: سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان از مواردی شامل می شود که بیشترین آمار تصادفات خسارتی را به خود اختصاص داده است و بررسی ها نشان می دهد در ساعات پایانی شب بیشترین زمان وقوع حوادث به شمار می رود که باید در این هنگام با سرعت مطمئن و رعایت قانون و مقررات رانندگی کرد.

وی بابیان اینکه زائرسراها، اماکن مذهبی و مدارس در استان سمنان طی ایام نوروز تجهیز و آماده میزبانی از مسافران هستند، اظهار داشت: وجود این استراحت‌گاه ها به مسافران کمک می کند تا خستگی و خواب آلودگی رانندگان برطرف شود لذا بهتر است هر یک ساعت ۱۵دقیقه به طور کامل از ماشین پیاده شد و سپس به مسیر ادامه داد که اگر این امر در رانندگان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود درصد بسیاری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی به حداقل کاهش پیدا می کند.

خسروجردی تصریح کرد: هم اکنون تردد در محورهای استان سمنان برقرار و ترافیک عادی و روان گزارش شده است و باید توجه داشت پلیس این محورها را مورد پایش قرار می دهد و با رانندگان خاطی که سعی در برهم زدن نظم و آرامش جاده ها را دارند پلیس به صورت جدی برخورد می کند.

وی افزود: سامانه۱۹۷ و کانکس های مستقر در سطح استان سمنان آماده پاسخگویی به سئوالات و مشکلات مسافران خواهد بود لذا باید توجه داشت ارائه نظرات، پیشنهادت و انتقادات می تواند پلیس را در ارائه خدمات بهتر یاری کند.

انتهای پیام/ م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.