سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراضات در پاکستان به صدور مجوز برای فرماندهی ائتلاف متجاوز سعودی

صدور مجوز رسمی دولت پاکستان برای فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان، نارضایتی و اعتراض احزاب و گروه‌های پاکستانی را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالیکه 2 سال از ناکامی عربستان در جنگ با یمن که  منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی دفاع این کشور شده است، می گذرد صدور مجوز رسمی دولت پاکستان برای پیوستن ژنرال «راحیل شریف»، فرمانده سابق ارتش این کشور، برای فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان بار دیگر سبب نارضایتی و اعتراض بسیاری از احزاب و شخصیت‌ها و گروه‌ها و رسانه‌های پاکستان شده است. حزب تحریک انصاف پاکستان اعلام کرده است که این موضوع را به پارلمان خواهد کشید. 

این موضوع سبب بوجود آمدن اختلاف‌نظر میان مسئولان دولتی نیز شده است. در حالیکه «ناصر خان جنجوعه»، مشاور امنیت ملی دولت پاکستان، از فرماندهی «راحیل شریف» برای ائتلاف نظامی استقبال کرده، «عبدالقادر بلوچ»، وزیر امور مناطق مرزی این کشور، آن را سبب از دست دادن محبوبیت و آبروی «راحیل شریف» دانسته است.

سه ماه پیش همزمان با مطرح شدن موضوع فرماندهی «راحیل شریف» برای ائتلاف خود ساخته عربستان، تحلیلگران پاکستانی و رسانه‌های این کشور به شدت از این موضوع انتقاد کردند. براساس قانون اساسی پاکستان، فرماندهان ارتش تا 2 سال پس از بازنشستگی حق فعالیت در هیچ نهاد یا سازمانی را نخواهند داشت. نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان 2 سال پیش در قطعنامه ای دولت اسلام آباد را ملزم به عدم مداخله در جنگ با یمن کرده بود.

گفته می شود «راحیل شریف» تا یک ماه دیگر فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را بر عهده خواهد گرفت.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.