سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

جاده های نامناسب در منطقه اورامانات

اورامانات شامل چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی با حدود 223 هزار نفر جمعیت است که در شمال غربی شهر کرمانشاه مرکز استان واقع شده و به دلیل مرزی بودن و طبیعت زیبا یکی از مناطق مهم و مقصد گردشگری غرب کشور محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛منطقه اورامانات مانند سایر نقاط استان کرمانشاه خطوط ریلی و دریایی ندارد و از حمل و نقل هوایی نیز برخوردار نیست و تنها راه دسترسی به آن به صورت زمینی و از طریق جاده است که متاسفانه بخشی از جاده های این منطقه وضعیت نامناسبی دارد.

مسئولان پلیس راه استان کرمانشاه نیز از نامناسب بودن جاده های اورامانات خبر داده اند و از آن به عنوان جاده های حادثه خیز نام برده اند که به دلیل بارش خیز بودن این منطقه و نامناسب بودن جاده در فصول بارندگی شاهد حوادث رانندگی زیادی هستیم که متاسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست می دهند.

اگرچه در سال های اخیر تعریض محور کرمانشاه به سمت روانسر و پاوه در دستور کار قرار گرفته است و بخشی از آن نیز محقق شده اما در سفر به این منطقه همچنان می توان نقاط حادثه خیز، چاله های فراوان، پیچ های خطرناک، آسفالت و زیرسازی نامناسب و پست و بلندی در سطح جاده ها را به وضوح مشاهده کرد.
 
توسعه راه های این منطقه به بودجه های کلان و پیگیری های جدی مسئولان نیاز دارد چرا که برای تعریض جاده باید کوه را کند و از این رو طرح توسعه راه های این مسیر نیاز به اعتبارات ویژه ای دارد که باید در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.
'
اسدالله رازانی' استاندار کرمانشاه در سفری به شهرستان روانسر به عنوان دروازه اورامانات، تاکید کرد که تنها راه پیشرفت و توسعه اورامانات، توسعه گردشگری در این منطقه است و اظهار کرد: ظرفیت های گردشگری این منطقه قابل توجه است و می تواند گردشگرانی از سراسر جهان را به خود جذب کند و این امر باید  در اولویت برنامه های سال 96 مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.