سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

كاهش 4 درصدی فوتی ها و 5 درصدی مجروحان حوادث رانندگی

در مرحله اول طرح نوروزی شاهد كاهش 4 درصدی فوتی ها و 5 درصدی مجروحان حوادث رانندگی در كشور بوده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار اسكندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا در شیراز ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی 500 هزار نفر از دستگاه های مختلف از جمله پلیس وظیفه ایجاد امنیت و آرامش و همچنین خدمت رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده داشته اند.


وی تصریح كرد: علی رغم افزایش حجم سفرهای نوروزی و شرایط ناپایدار جوی شاهد كاهش 4 درصدی فوتی ها و 5 درصدی مجروحان حوادث رانندگی در مرحله اول طرح نوروزی در كشور بوده ایم و این كاهش علی رغم افزایش حجم سفرهای نوروزی و شرایط ناپایدار جوی رخ داده است.

سردار مؤمنی اظهار کرد: در حوزه انتظامی و امنیتی نیز جرائم خشن در سطح كشور حدود 6 درصد طی ایام نوروز كاهش نشان می دهد.

این مقام انتظامی بیان کرد: نوروز امسال یكی از امن ترین نوروزهای چند سال اخیر است.

وی با اشاره به اینكه میزان كاهش سوانح و حوادث رانندگی در استان فارس بیشتر از میانگین كل كشور است، گفت: جان باختگان حوادث ترافیكی در سطح استان فارس طی ایام نوروز نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 30 درصد كاهش داشته است.

سردار مؤمنی با بیان اینكه شاخص های امنیتی در سطح استان بهبود یافته است، كاهش 20 درصدی سرقت منزل، كاهش 10 درصدی سرقت خودرو و لوازم آن را از دیگر توفیقات پلیس فارس در نوروز امسال عنوان كرد.

جانشین فرمانده ناجا میانگین واژگونی خودرو در حوادث رانندگی در كشور را 40 درصد اعلام كرد و افزود: این آمار در سطح استان فارس 54 درصد را به خود اختصاص داده است كه این موضوع می تواند دلایلی همچون سرعت زیاد در شرایط نامساعد جوی و همچنین خستگی و خواب آلودگی رانندگان داشته باشد.

وی تصریح كرد: در سال های 84 و 85 با وجود حدود هفت میلیون خودرو در كشور 28 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دادند این در حالی است كه در سال 95 و با وجود بیش از 19 میلیون خودرو میزان كشته ها 16 هزار نفر بوده است.

سردار مومنی گفت: همه دستگاه های مربوطه باید در راستای كاهش این آمار اقدامات خود را انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا با مهم شمردن موج دوم سفرهای نوروزی و زمان بازگشت مسافران، افزود: در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است و بیش از 27 هزار گشت پلیس و 30 فروند بالگرد برای كنترل محورهای مواصلاتی پیش بینی شده است.

سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینكه 431 ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان به مسافران خدمات رسانی می كنند، افزود: با برگزاری جلسات متعدد در قرارگاه امام علی (ع) هماهنگی های لازم در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

وی گفت: در این ایام بیش از 12 هزار نیروی پلیس و 2 هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده در سطح استان بكارگیری شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح كرد: در ایام تعطیلات نوروز كشفیات كل سرقت ها در سطح استان 45 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.