سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساده سازی مفاهیم علمی برای مردم هدف اصلی موزه علوم و فناوری

رئیس موزه علوم و فناوری گفت: ساده سازی مفاهیم علمی برای مردم و ارتباط بین مردم و جامعه و علوم مختلف از جمله وظایف این موزه محسوب می‌شود.

سیف الله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به هدف راه اندازی این موزه در کشور گفت: موزه علم و فناوری با هدف ساده سازی مفاهیم علمی برای مردم و به خصوص دانش آموزان راه اندازی شده که در این مرکز مجموعه‌ای از حوزه‌های علمی فیزیک، شیمی و مهندسی وجود دارد.

وی بیان کرد: موزه علم و فناوری ارتباط خوبی بین جامعه و علوم برقرار می‌کند که در واقع این موزه به نوعی نسل قدیم را به جدید مرتبط می‌کند.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری عنوان کرد: هر ساله در موزه علوم و فناوری کنفرانس‌های علمی با هدف آشنا کردن مردم با علوم پایه جدید برگزار می‌شود که در این همایش‌ها ایده‌های برتر و پژوهش‌های کاربردی گرفته شده و حمایت مالی در جهت انجام تحقیقات از آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: موزه علم و فناوری به عنوان یک مرکز آموزشی غیر رسمی در کنار مراکز آموزش عالی و دانشگاهی و آموزش علوم مختلف به مردم و به خصوص دانش آموزان می‌پردازد.

جلیلی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد بازدید کنندگان از موزه علم و فناوری دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان هستند و این موزه آمادگی خود را برای دریافت ایده‌های برتر و کاربردی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.