سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

طبیعت زیبا و برپایی چادرهایی در دل کوه

شمار زیادی از مردم ایلام با برپایی چادرهایی در طبیعت زیبا و چشم نواز ایلام روزها و لحظات بیادماندنی برای خود رقم می زنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،شمار زیادی از خانواده های ایلامی با برپا کردن چادر در طبیعت زیبای ایلام در مناطق ماربره، تخت خان، منجل، گلان، مله پنجاب، بدره، ششدار، دالاهو و ...در کنار دوستان و بستگان خود روزهای خوش و خرمی را سپری می کنند.
 
این در حالیست که همچنان بارش باران در بسیاری از روزها تداوم دارد اما با این حال آنان با تجهیز چادرهای خود سعی دارند که لذت این روزهای بهاری و گردش و حضور در دامن طبیعت را به یاد نیاکان خود از دست ندهند.
 
انجام بازی های محلی، کوه گردی، جمع آوری گیاهان خوراکی، شب نشینی و رقص و پایکوبی و دور هم نشینی با بر افروختن آتش در طول شب از جمله تفریحات گردشگران ایلامی در مناطق کوهستانی است.
 
این چشم اندازهای بدیع و طبیعی با بهبود زیر ساخت های گردشگری به مناطق بسیار مفرح و دل انگیز برای گردشگران مبدل شده و موجی از شادابی و نشاط را برای تفرج کنندگان به دنبال دارد و لذت لحظات بسیار بیادماندنی و خوشی را برای همه رقم می زند.
 
استان ایلام با دارا بودن آثار طبیعی و زیبا و همچنین آثار باستانی و تاریخی و آب و هوایی چهار فصل یکی از مناطق بسیار چشم نواز در غرب کشور به شمار می رود که مردم و گردشگران این روزها روزهای خاطره انگیزی را سپری می کنند.
 
وجود چشم های آب گرم دهلران، چشمه دو قلوی آبدانان، تنگه بهرام چوبین دره شهر، غار زینگان، غار خفاش، پل تاریخی گاومیشان، قلعه والی و تنگه رازیانه از جمله این آثار زیبا و دیدنی هستند.
 
انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.