سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض فعالان مدنی کره جنوبی به استقرار سامانه سپر دفاع موشکی آمریکا

فعالان گروه مدافع کره جنوبی به منظور جلوگیری از اقدام غیر قانونی دولت این کشور برای استقرار سامانه سپر دفاع موشکی آمریکا (تاد) در کشورشان، اقدام به جمع آوری امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ در میدان «گوانگ وامون» (Gwanghwamun) در مرکز سئول، کمپین جمع آوری امضا با هدف فشار بر نمایندگان کره جنوبی در متوقف کردن استقرار سامانه تاد برگزار شده است.

در تاریخ ششم مارس امسال، دو پرتاب‌گر سیار و اقلام دیگر سامانه ضد موشکی تاد به پایگاه ارتش آمریکا مستقر در جنوب سئول منتقل شد.

شبکه تلویزیون کره جنوبی (کی بی اس) گزارش کرد در تاریخ شانزدهم مارس امسال، دو رادار این سامانه به سئول تحویل شد اما نیروهای ارتش کره جنوبی از اعلام تحویل عناصر سامانه تاد به کشورشان خودداری کردند.

یک گروه فعال مدنی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: «استقرار شتاب زده این سامانه غیر قانونی است و قانون اساسی کره جنوبی را نقض می کند.»

این گروه تاکید کرد امضاء های جمع آوری شده باید هفته آینده به رئیس پارلمان کره جنوبی و رهبران احزاب بزرگ سیاسی این کشور تحویل شود.

کمپین جمع آوری امضاء در مخالفت با استقرار سامانه ضد موشکی تاد آمریکا یک هفته پیش آغاز شد و از آن زمان تاکنون حدود پنج هزار امضاء جمع آوری شده است.

این کمپین تلاش می کند تعداد امضاء های جمع آوری شده را به ده هزار امضاء برساند.

گروههای مدافع با این اقدام خود از پارلمان کره جنوبی خواهند خواست همه مراحل مربوط به استقرار سامانه ضد موشکی تاد را در خاک این کشور متوقف کند.

یک فعال سیاسی کره جنوبی تاکید کرد: «نمایندگان پارلمان باید حرف زدن را متوقف کرده و به جای آن عمل کنند.»

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.