سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمپ ۴ سفره‌خانه در شهر بوشهر

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به طرح بسیج سلامت، از پلمپ شدن چهار سفره‌خانه در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی ظهر شنبه در حاشیه اجرای طرح بسیج سلامت اظهار داشت: به منظور ساماندهی و جلوگیری از عرضه محصولات دخانی (قلیان میوه‌ای و سیگار) در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور بازرسین بهداشت محیط شهرستان بوشهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: از دیدگاه بهداشت محیط، پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با عوامل واگیر و غیر واگیر و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ضرورتی انکارناپذیر است و در جهان امروز بیماری‌های قلبی و عروقی به‌عنوان عامل مهم مرگ و میر شناخته شده و یکی از علل آن استعمال دخانیات است. در راستای اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، حفظ سلامت شهروندان و گردشگران، نظارت‌ها و بازرسی‌ها از سفره‌خانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها ،چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها در سطح شهر بوشهر تشدید شده است.

وی اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط به لحاظ کنترل و جلوگیری از عرضه محصولات دخانی (قلیان میوه‌ای و تنباکویی) در اسفندماه ۹۵ و اوائل فروردین ۹۶ در معیت بازرسان اماکن نیروی انتظامی تعداد ۶۹ مکان را مورد بازرسی قرار داده که پرونده ۱۹ متصدی متخلف به مراجع قضایی (تعزیرات حکومتی) ارجاع داده شده و در این راستا تعداد ۴ مورد سفره خانه و قهوه خانه متخلف که اقدام به عرضه قلیان نموده بودند، پلمپ شد.

این مقام مسئول بیان داشت: برای کاهش استعمال محصولات دخانی ( قلیان و سیگار) اراده و عزم ملی، فرهنگ سازی عمومی، تعامل دستگاه‌های دولتی، همسویی نهادهای مرتبط و نقش والدین و آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است. بدیهی است که نظارت و پایش‌ها به‌منظور جلوگیری از عرضه قلیان در سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها به‌طور مستمر ادامه داشته و در صورت رویت تخلفات بهداشتی طبق قانون ماده ۱۳ با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.