سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات مقامات عالی‌رتبه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی بی‌نتیجه ماند

مذاکرات چهار روزه مقامات آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در خصوص کاهش شهرک‌سازی‌ این رژیم در سرزمین‌های اشغالی به نتیجه ملموسی نرسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گفتگوهای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی درباره شهرک‌سازی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی بدون نتیجه به پایان رسید.

گفتگوهای 4 روزه مقامات عالی‌رتبه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی که به منظور پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک برای مشکلات این رژیم و فلسطین برگزار شد بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

با اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به همتایان پیشین خود برخورد مثبت‌تری با رژیم‌صهیونیستی دارد چندی پیش از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم خواست حجم شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را کاهش دهد و دو طرف قبول کردند دستیارانشان در این رابطه مذاکره کنند؛ اما این مذاکرات نتیجه نداد.

کاخ سفید یک بیانیه مشترک را منتشر کرد که در آن آمده است: «رسیدن به یک توافق درباره شهرک سازی رژیم‌صهیونیستی برای دونالد ترامپ بسیار مهم است. هیئت اسرائیلی اعلام کرد نگرانی‌های ترامپ در این خصوص را در نظر می‌گیرد و گفتگوها جدی و سازنده بوده است».

مذاکرات سازش رژیم‌صهیونیستی و فلسطین از سال 2014 تاکنون متوقف شده است. مسئله شهرک‌سازی در حال حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعاتی است که در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. فلسطینی‌ها خواستار مالکیت کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و نوار غزه هستند.

ترامپ هنوز مشخص نکرده است که چگونه توافقی را در نظر دارد. اما حامیان تشکیل دو دولت مجزا در سرزمین‌های اشغالی بر این باورند هر توافقی که حاصل شود باید شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی را محدود کند.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.