سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والدین عراقی چگونه با کودکان بهت‌زده‌اشان از چنگ جنایتکاران داعشی می‌گریزند؟

والدین عراقی هنگام فرار از مناطق تحت اشغال داعش در غرب موصل، برای آن‌ که از دید تروریست‌ها پنهان بمانند وادار می‌شوند با روش‌هایی، کودکان خود را آرام کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی‌وی، گروه‌های امدادرسان می‌گویند والدین عراقی هنگام فرار از مناطق جنگ‌زده در غرب موصل، برای آن‌ که از دید داعش پنهان بمانند، به کودکانشان داروی آرام‌بخش می‌دهند و یا به دهانشان چسب می‌زنند.

حلا جابر از «سازمان بین‌المللی مهاجرت» (IOM) اعلام کرد: «خانواده‌ها اغلب هنگام شب و در ساعات اولیه صبح منطقه را ترک می‌کنند و باید همراه با کودکانشان پیاده بروند. کودکان خسته می‌شوند و در صورتی‌ که گریه کنند، وضعیت بسیار دشوار می‌شود.»

وی افزود: «خانواده‌ها بعضی اوقات بر دهان فرزندانشان چسب نواری می‌زنند و یا حتی به آنها داروی آرام‌بخش یا والیوم می‌دهند تا آنها را آرام نگه‌دارند و از سوی داعش پیدا نشوند و از دستگیری و یا گلولۀ داعش در امان بمانند.»

جابر همچنین می‌گوید کودکان عراقی در موصل چیزهایی دیده و تجربه کرده‌اند که فراتر از ظرفیت و توان یک انسان است. «آنها شاهد قطع شدن دست، بریدنِ سر و قتل بوده‌اند. بسیاری از آنها بهت‌زده و شوکه شده‌اند.»

اِمی کریستین، سخنگوی نهاد خیریۀ بین‌المللی «اکسفام» که مقر اصلی آن در انگلیس است، در عراق گفت غیرنظامیان هنگام رسیدن به مراکز پذیرش پناه‌جویان «بسیار از نظر روانی آسیب‌دیده‌اند، گرسنه، تشنه و کاملاً خسته هستند.»

وی خاطرنشان کرد، برخی از آنها، هنگام فرار، از بیم تروریست‌ها، به کودکانشان داروی آرام‌بخش داده بودند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.