سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

برگزاری بازی های محلی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور

بازی های محلی نوروزی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور کازرون برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا معینی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر و مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون گفت: بازی های بومی محلی، بخشی از میراث فرهنگی و معنوی بشر قلم داد شده که شایسته است به عنوان بخشی از فرهنگ مردم حفظ و احیاء شوند.
 
معینی افزود: همچنین ورزش های بومی محلی در بین مردم ایران زمین که دارای قومیت ها، طوایف و قبیله های گوناگون است هنوز رواج داشته و عوامل محیطی نیز بر تعدد این بازیی ها افزوده است.
 
وی ادامه داد: شهرستان کازرون دارای قومیت های مختلف لر، ترک و عرب زبان  است که بازی های محلی بسیاری در بین آنان از سال ها قبل رواج داشته و در ایام نوروز که دارای فراغت بیشتری هستند، اقوام در کنار هم جمع شده وبهترین سرگرمی را ،بازی های محلی انتخاب می کنند.
 
معینی اظهار داشت: تنگسه، الک دولک، هفت سنگ، طناب کشی و چوپی بازی از جمله این بازی ها است.
 
وی بیان کرد: همچنین سازو دهل نیز که به عنوان یکی از سازهای کوبه ای محسوب می شود از قدمت بسیاری برخوردار است که همنوایی ساز و دهل در کنار انجام بازیهای محلی همواره جذاب و دیدنی بوده است.
 
مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون تصریح کرد: در همین راستا 15 نوع ازبازی های محلی به عنوان یک جاذبه فرهنگی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور با حضورقومیت های مختلف برنامه ریزی در حضور مسافران و گردشگران به اجرا در آمد.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.