سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رونق تولید،به افزایش قدرت خرید مردم می‌انجامد

کارشناس اقتصادی گفت:رفع موانع تولید و رونق هر چه بیشتر در این عرصه،از نمونه راهکارهای موثری است که به تدریج به افزایش قدرت خرید مردم می انجامد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،روز گذشته،رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی،بالارفتن قدرت خرید مردم را یکی از مولفه های اثرگذار در ایجاد امنیت و اقتدار مستمر عنوان فرمودند.

با عنایت به اهمیت این امر در گفت و گو با یکی از کارشناسان اقتصادی،راهکارهای حصول این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمد نیک نژاد،با اشاره به لزوم پرهیز از تزریق نقدینگی برای افزایش قدرت خرید مردم در کشور عنوان کرد: متاسفانه در دوره های گذشته با اتکای به چنین راهکار نادرستی،آسیب ها و چالش های اقتصادی بسیاری به کشور تحمیل شد که خوشبختانه در طول سالیان اخیر،گام هایی برای جلوگیری از بروز مجدد این نقیصه برداشته شده است.

وی افزود:علیرغم اتخاذ برخی تدابیر،متاسفانه همچنان شرایط و وضعیت مناسب و مساعدی در حوزه توانمندی و قدرت خرید مردم احساس نمی شود.

کارشناس اقتصاد عنوان کرد:اگرچه پرهیز از افزایش نقدینگی در شرایط فعلی کشور،از ضروریات اجتناب ناپذیر به نظر می رسد،اما صرفا و مطلقا با اتکای به چنین مولفه ای،نمی توان قدرت خرید مردم را تقویت کرد.

وی افزود:در کنار این امر ،ایجاد اشتغال و رونق تولید دو راهکار و رکن اساسی در افزایش قدرت خرید مردم به شمار می رود و به واقع باید عنوان نمود در صورت رونق امر تولید،اشتغالزایی لازم نیز ایجاد خواهد شد.

نیک نژاد گفت:به واقع،اشتغالزایی و رونق تولید،لازم و ملزوم یکدیگر هستند و به مثابه یک دومینو،بر روی یکدیگر تاثیرگذاری و تاثیرپذیری خواهند داشت.

دانش آموخته رشته اقتصاد عنوان کرد:در سایه افزایش ظرفیت های تولیدی و تامین بستر مناسب برای رونق هر چه بیشتر در این حوزه،بازار رقابتی مطلوبی،ظهور و بروز پیدا می کند و در چنین شرایطی از افزایش تورم جلوگیری می شود و دستاوردهای این مهار و کنترل در سفره مردم نیز احساس خواهد شد.

وی در خاتمه یادآور شد:در چنین شرایطی،پول و حقوقی که از سوی کارفرما به کارگران  پرداخت می شود،به عینه باعث افزایش قدرت خرید جامعه خواهد شد و به تدریج مشکلات و نارسایی های اقتصادی با کاهش هر چه بیشتری همراه می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.