سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال/6

رضایی‌کوچی: دولت با تغییر رویکرد بانک‌ها و واحدهای تولیدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی موثر عمل کند/ افزایش فاصله طبقاتی در سال 95

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت با تغییر رویکرد واحدهای صنعتی، تولیدی و بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور موثر عمل کند.

"محمدرضا رضایی‌کوچی" رئیس کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری برای امسال گفت: مقام معظم رهبری همیشه دغدغه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را داشته‌اند و براین اساس از این موضوع در سال 95 به تلخی یاد کردند.

وی با بیان اینکه اقشار متوسط رو به پایین روزگار سختی را می‌گذرانند، ادامه داد: متاسفانه مسئولان دولتی نتوانستند در حوزه اقتصاد مقاومتی درست عمل کنند لذا باید رویکرد نظام و دولت براساس زندگی این قشر از جامعه با برنامه‌ریزی دقیق‌تر پیش برود.

نماینده مردم جهرم تصریح کرد: ایجاد کسب و کار، اشتغال و تولید، خروج واحدهای تولیدی و کارخانجات از رکود می‌تواند در معیشت مردم تاثیرگذار باشد. 

رئیس کمیسیون عمران با تاکید براینکه متاسفانه فاصله طبقاتی در کشور بسیار بیشتر شده است، بیان داشت: امروز وضعیت متمکن‌ها بهتر و اقشار متوسط رو به پایین بدتر شده و این امر خلاف رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رضایی‌کوچی در ادامه افزود: دولت با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در حوزه‌ راه‌اندازی واحدهای صنعتی، تولیدی، بهبود فضای کسب و کار و بویژه تغییر رویکرد بانک‌ها می‌تواند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور موثر عمل کند.

وی تاکید کرد: تغییر رویکرد بانک‌ها یکی از اقدامات اولیه و مهم است زیرا موضوع ارائه وام، بازپرداخت‌ها و میزان سود آن‌ها برای رونق کار تولیدگران و کارخانجات ما بسیار حیاتی است.

نماینده مردم جهرم همچنین با اشاره به امنیت بی‌نظیر کشورمان با وجود مسائل منطقه‌ای گفت: مقام معظم رهبری طی سخنان خود از امنیت کشورمان و حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و امنیتی تقدیر کردند و باید اذعان کرد که این امنیت نتیجه حمایت‌های مردمی در تمامی مراحل است.

رئیس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی، بسیج و سپاه توانسته‎اند جنگ و دشمنان کشورمان را در خارج و بسیار دورتر از مرزها نگه دارند و باید با قدردانی از این امنیت، دولت فضای کشور را به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پیش ببرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.