سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی عینکی سه بعدی برای ایجاد فضای مجازی

مخترع یک عینک شبیه‌ساز حرکت بدن گفت: این عینک سه بعدی برای قرارگیری افراد در محیط مجازی و مسائل نظامی و تفریحی به کار می‌رود.

حسین محمدی مخترع یک عینک شبیه‌ساز حرکت بدن در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ویژگی این پروژه اظهار داشت: دستگاه شبیه‌ساز حرکت بدن می‌تواند شخص را در یک محیط از پیش برنامه‌ریزی شده قرار بدهد و فرد از داخل این دستگاه می‌تواند تمامی مناظر و پستی و بلندی‌ها را شناسایی کند.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این دستگاه این است که تصاویر را ضبط می‌کند و هنگامی که فرد شروع به حرکت می‌کند تمامی حرکت‌های شخصی او به وسیله کامپیوتر شبیه‌سازی شده و تمامی حرکا‌تش تحت کنترل سرور اصلی دستگاه است.
 
محمدی عنوان کرد: این عینک می‌تواند تمامی حرکات را تشخیص دهد و به وسیله عینک سه بُعد‌ی فرد را به طور کامل در محیط‌های گوناگون مجازی قرار می‌دهد و این دستگاه به نوعی برای آموزش افراد برای زمان‌های مختلف است.
 
وی تأکید کرد: این دستگاه را کشورهای تایوان و آمریکا نیز در اختیار دارد، اما فرق آن با نمونه ایرانی در این است که کیفیت دستگاه ما به مراتب بهتر از نوع خارجی بوده و می‌تواند به صورت شبیه‌سازی شده محیط اطراف خود را نگاه کند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.