سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مانچین: مخالفت با نظام حمایت از تولید داخلی نامربوط است

وزیر خزانه داری آمریکا مخالفت با نظام حمایت از تولید داخلی را نامربوط توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در میان فشارهای دولت ترامپ مبنی بر ارجحیت شرکت‌ها و کارگران آمریکایی، رهبران قدرت‌های اقتصادی جهان، مخالفت کامل با «نظام حمایت از تولید داخلی» را کنار گذاشتند.

وزرای دارایی گروه 20 که یکدیگر را در آلمان ملاقات کردند، بر «گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌ها در جهت تقویت اقتصاد جهانی» تاکید کردند.

در مقام مقایسه، در نشست سال گذشته، کشورهای گروه 20 با «تمام انواع» نظام حمایت از تولید داخلی مخالفت کرده بودند.

استوین مانچین وزیر خزانه‌داری آمریکا سعی کرد تا اختلافات را بی‌اهمیت جلوه دهد. وی گفت که زبان مخالفت با نظام حمایت از تولید داخلی دیگر «واقعاً نامربوط است».

ترامپ و سایر منتقدان تجارت آزاد این گونه استدلال می‌کنند که این مسئله می‌تواند سبب ایجاد شغل از جمله ازدیاد کارگران در بخش تولید شود.

دونالد ترامپ که در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شعار «اول آمریکا» را مطرح کرده بود، پیش از این آمریکا را از قراردادهای تجاری با ژاپن و کشورهای حاشیه اقیانوس آرام به بیرون کشیده است.

دولت ترامپ همچنین از فرایند مذاکرات مجدد مبنی بر توافقات تجاری با کشورهای آمریکای شمالی همانند کانادا و مکزیک خبر داده است.

با توجه به سخنان ترامپ در خصوص تکیه بر اقتصاد بومی در زمانی که دولت جدید آمریکا تهدید به تغییر و یا ابطال برخی از معاهدات تجاری می‌کرد، اکثراً منتظر این واقعیت بودند که ببینند وزیر خزانه داری آمریکا چگونه می‌خواهد این سخنان را جبران کند و آیا به دنبال مصالحه است. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.