سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

افتتاح مهمانسرای جدید حضرت رضا(ع) با ظرفيت بیش از 3 هزار نفر

همزمان با ميلاد با سعادت فاطمه زهرا(س) مهمانسرای جدید حضرت رضا(ع) با ظرفيت پذیرایی 3 هزار و 500 نفر افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، توكلي‌زاده مدير كل روابط عمومي و امور رسانه‌هاي آستان قدس گفت: مهمانسرای جدید حضرت با بهره‌گیری از امکانات مدرن و تكنولوژي روز دنیا در پنج طبقه برای استفاده زوار از غذای متبرک حضرت بزوي بهره برداري مي‌شود و اين در حالي است كه ظرفيت مهمانسراي قديمي حدود هزار و 600 نفر بوده است.
وي با اشاره به برخی مشکلاتی که مهمانسرای قدیمی حضرت برای خدمت رسانی به زائرین داست، افزود: وجود میهمانسرا در قلب حرم مطهر رضوی مشکلاتی را به همراه داشت، كه از آن جمله مي‌توان به واقع شدن در مسير اصلي تردد زائران و ايجاد آشفتگي در مسير ورودي به صحن‌هاي آزادي و انقلاب، عدم دسترسي بخش آشپزخانه و انبارها به رينگ زيرگذر و بالاجبار تردد ماشين آلات سنگين در صحن و سراي رضوي و نزديك بودن مهمانسرا به اماكن متبركه و استشمام بوي غذا در صحن و رواق‌هاي حرم مطهر، اشاره كرد.
توكلي زاده با بيان اينكه محدوديت‌هاي موجود در ساختمان‌هاي اطراف و نزديكي به بخش زيارتي، امكان توسعه مجدد مهمانسراي قديمي را ناممكن كرده بود، گفت: قدیمی بودن بنا، امکانات و تجهیزات میهمانسراي قديمي موجب دشواري در خدمت رسانی به زائرین شده بود كه همه این موارد در نهایت آستان قدس رضوی را به این جمع بندی رساند که باید فضای مهمانسرا از قلب حرم مطهر به اطراف آن منتقل شود.
وي گفت: در همین راستا احداث میهمانسرای جدید حضرت با ظرفیت 3 هزار و 500 نفر در پنج طبقه و مجهز به امکانات مدرن و روز دنیا در مجاورت با جدارههای مجموعه حرم مطهر حضرت رضا(ع) در سال 92 آغاز شد و با همت و تلاش مضاعف امکان بهره برداری از آن در سال 95 فراهم آمد.
مديركل روابط عمومي و امور رسانه‌هاي آستان قدس رضوي با اشاره به امکانات و تجهیزات مدرن مهمانسرای جدید حضرت، افزود: سردخانه‌ای مدرن، آشپزخانه‌ای بسیار مجهز و کم نظیر، تاسیساتی پیشرفته همراه با تکنولوژی روز دنیا و فضایی زیبا با معماری اصیل اسلامی-ایرانی از ویژگی‌های میهمانسرای جدید حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) است که برای پذیرایی از میهمانان امام جود و کرم، در سال 96 مورد استفاده و بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
مهمانسراي جديد حضرت رضا(ع) در زميني به مساحت 2 هزار و 300 متر مربع و با زيربناي كلي 11 هزار و 840 متر مربع احداث شده است.
انتهای پیام// م.م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.