سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

توریسم درمانی یکی از ظرفیت های ویژه مشهد در حوزه سلامت

جذب گردشگر سلامت یا توریسم درمانی یکی از ظرفیتها و توانمندیهای ویژه مشهد در حوزه سلامت به شمار می رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه پیشگام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار عمده گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، افغانستان، عراق، تاجیکستان و ترکمنستان به مشهد سفر می کنند.
وی افزود: بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت شامل اقدامات جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی و خدمات دندانپزشکی، زنان و نازایی است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه ۲۰ هزار گردشگر سلامت از کشورهای مختلف در بیمارستانهای مشهد پذیرش و بستری می شوند.
وی افزود: تعداد گردشگران سلامت مشهد در سالهای اخیر روند صعودی داشته و چندین برابر این میزان نیز خدمات درمانی سرپایی به گردشگران سلامت ارائه می شود.
بدیعی گفت: وجود حرم مطهر رضوی، توانمندی بالای پزشکان از نظر علمی و تجربی، مراکز تشخیصی و درمانی مجهز، وجود منابع طبیعی و چشمه های آبگرم، تنوع داروهای گیاهی و کاهش نرخ خدمات از جمله ظرفیتهای جذب زائر و گردشگر سلامت در مشهد و استان خراسان رضوی به شمار می روند.
وی گفت: اقدامات و برنامه های در دست انجام دانشگاه علوم پزشکی مشهد با محور تسهیل فرآیندهای گردشگری سلامت می تواند به عنوان الگو در سطح کشور اجرا شود.
انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.