سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان انتقال خون خبر داد؛

اعتباربخشی بیمارستان‌ها در گرو امتیاز بانک خون بیمارستانی

رئیس سازمان انتقال خون با اشاره به ورود امتیاز بانک خون بیمارستان گفت: بدون این امتیاز رتبه بندی بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود.

علی اکبر پورفتح‌اله رئیس سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در گذشته به بانک‌های خونی بیمارستانی توجهی نمی‌شد، اظهار داشت: در اعتباربخشی بیمارستانی مسائل مرتبط به بانک خون چندان دیده نمی‌شد و مراکز درمانی از راه‌های دیگر امتیاز این بانک خون را در اعتبار بخشی خود جایگزین می‌کردند.
 
رئیس سازمان انتقال خون ادامه داد: مراکز درمانی و بیمارستانی می‌توانستند امتیاز بانک خون بیمارستانی را از راه‌های مانند گلکاری، نظم فیزیکی و فضای سبز بیمارستان کسب کنند به همین دلیل توجهی به آن نمی‌شد، اما اکنون امتیاز بانک خون بیمارستانی در اعتبار بخشی آورده شده و توجه بیشتری به آن می‌شود.
 
پور فتح اله عنوان کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت شاخص‌های انتقال خون را به عنوان سنجه‌های مستقل در اعتبار بخشی بیمارستانی قرار دادند.
 
رییس سازمان اتقال خون عنوان کرد: اگر بیمارستانی امتیاز بانک خون بیمارستانی را کسب نکند این امتیاز به مانند حق وتو عمل کرده و اعتبار بخشی بیمارستان بدون آن امکان‌پذیر نبوده و حتی ممکن است بیمارستان نتواند بدون آن ادامه فعالیت داشته باشد و به همین دلیل مدیران بیمارستانی نگاه ویژه‌ای به بانک‌های خون بیمارستانی دارند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.