سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار

معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از حضور کالای قاچاق در کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل ار سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران شهرام میرآخرلو در پنجمین همایش استانی تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌‌کنندگان استان مازندران گفت: باوجود قوانین نوشته شده در مورد حقوق مصرف‌کنندگان در نحوه اجرا و نظارت دچار مشکل هستیم که باعث می‌شود حقوق مصرف‌‌کنندگان به آن صورت که باید مورد رضایت باشد رعایت نشود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی کامل و شفاف و آگاهی به حقوق خود از مواردی است که باید مورد توجه مصرف‌کننده قرار گیرد، افزود: اگر مصرف‌کننده از حقوق خود مطلع و آگاه باشد می‌تواند حق خود را مطالبه کند.

معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: اگر عرضه‌کننده متوجه باشد که مصرف‌کننده به حقوق خود آگاه است در تنظیم قرارداد در قبل، حین و بعد از فروش دقت می‌کند.

میرآخرلو با اشاره به اینکه عرضه‌کننده باید تلاش کند تا کیفیت مناسب، خدمات فروش، تنوع لازم مطابق با سلیقه مشتری و قیمیت مناسب را داشته باشد بیان کرد: در سازمان حمایت به حمایت از حقوق مصرف کننده نگاه ویژه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تغییر فضای تجاری در کشور با روی آوردن به تجارت مجازی از طریق آی‌تی باید تغییر کند، افزود: حمایت از واحدهای تولیدی سبب حمایت از مصرف‌کننده می‌شود.

معاون بازرسی و تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به جلوگیری از حضور کالای قاچاق در بازار، افزود: در سال 96 زمینه ریسک حضور کالای قاچاق بسیار بالا می‌رود.

میرآخرلو با بیان اینکه اهتمام ویژه‌ای از سوی سازمان حمایت و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 95 در امر جلوگیری از حضور کالای قاچاق در کشور صورت گرفته است، گفت: با این اوصاف واحدهای تولیدی راحت‌تر می‌توانند محصولات خود را در بازار ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های برتر در طول سال تبلیغ شوند، افزود: رعایت ضوابط قیمت‌گذاری، توجه به استانداردها و ایمنی و بهداشت و توجه به تولیدات صادرات محور از مواردی است که مورد توجه سازمان حمایت است.

میرآخرلو تولید پویا را یکی از موارد مورد نظر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: توجه به خدمات پس از فروش و داشتن واحد رسیدگی به شکایات مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی شعار جنس فروخته پس گرفته می‌شود را مصداق تکریم ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: این شعار برگرفته از دین ماست و باید این رفتار را در قبال مصرف‌کننده انجام شود.

معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه باوجود نارضایتی مصرف‌کننده از صنعت خودرو افزود: در 6 ماه نخست امسال به اندازه چندین سال گذشته تعویض خودرو بدون قید و شرط انجام شده است.

میرآخرلو با اشاره به تولید یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار دستگاه خودرو در سال 95 در کشور، گفت: باید قبول کنیم که سطح توقعات مصرف‌کنندگان بالا رفته ولی عیوب خودرو در سه ماهه نخست مالکیت مراجعه به تعمیرگاه‌ها کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.