سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

نداشتن فاضلاب شهری چالشی مهم در سیستم شهری طالخونچه

شهردار طالخونچه گفت: شهر طالخونچه فاقد فاضلاب است و فاضلاب شهری در سطح کوچه‌ها جاری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین اسماعیل‌احمدی درجمع اصحاب رسانه اظهار داشت: شهر طالخونچه فاقد فاضلاب است و فاضلاب شهری در سطح کوچه‌ها جاری می‌شود.

وی ادامه داد: از اقدامات قابل توجه چند ماه اخیر، این است که، با مطالعات صورت گرفته برای فاضلاب‌کشی در شهر طالخونچه، سرمایه‌گذار خصوصی از پساب فاضلاب استفاده کند، شبکه‌‌گذاری و احداث تصفیه‌خانه را به عهده گیرد و هزینه طرح مطالعاتی در این رابطه را نیز شهرداری تامین کند.

شهردار طالخونجه افزود: با انجام مطالعات انجام شده، در اواخر سال و یا اوایل سال آینده، کلنگ فاضلاب شهر طالخونچه به زمین می‌خورد.

وی در مورد مشکلات موجود به دلیل نبود فاضلاب در شهر طالخونچه، بیان داشت: مشکلات بهداشتی زیادی به دلیل نبود فاضلاب در این شهر وجود دارد، فاضلاب‌ از چاه‌های جذبی سرریز و وارد کوچه‌ها می‌شود.

احمدی عنوان کرد: نبود فاضلاب و سرریز شدن آن در کوچه‌ها، موجب آلودگی و ایجاد بیماری‌های مختلف می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید پیگیر این موضوع بوده، در حالی که برخی مواقع شاهد بی‌توجهی و چشم‌پوشی نسبت به این موضوع از طرف این ارگان هستیم.

شهردار طالخونچه همچنین گفت: تاکنون هفت اثر تاریخی شهر طالخونچه، به ثبت ملی رسیده که به دلیل بی‌توجهی مسوولان و آلودگی موجود در حال تخریب است.

شهردار طالخونچه در مورد آثار تاریخی شهر طالخونچه بیان داشت: تاکنون هفت اثر تاریخی شهر طالخونچه، به ثبت ملی رسیده که به دلیل بی‌توجهی مسوولان و آلودگی موجود در حال تخریب است.

وی افزود: قلعه‌های تاریخی در شهر طالخونچه وجوددارد، که دارای مالک هستند و به همبن دلیل میراث فرهنگی در این مورد هزینه‌ای نمی‌کند و امکان تملک این قلعه‌ها نیز وجود ندارد.

احمدی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی به دلیل مناسب نبودن شرایط مالی، هزینه‌ای برای این آثار نمی‌کند و تاکنون اقدام مناسبی نسبت به این آثار صورت نگرفته است.

همچنین شهرداز طالخونچه از اجرای طزحهای عمرانی خبر داد و گفت: دیوارکشی گورستان، اخداث ساختمان ورزشی باستانی، احداث پایگاه امداد جاده ای ، احداث تنها ورزشگاه طالخونچه، احیای قلعه های قدیمی شهر، ایجاد و ساخت کتابخانه و .. از جمله این طرحهاست.

طالخونچه از شهرهای شهرستان مبارکه، با ۱۱ هزار نفر جمعیت است، که در فاصله ۵۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۱:۱۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
سلام این پروژه فاضلاب شهری شهر طالخونچه با ۱۳۰۰۰ نفر جمعیت با توجه به درخواست آقای مهندس احمدی در سال ۹۵ تاکنون ۳ درصد پیشرفت داشته و فعلا کار متوقف شده است لطفا به خاطر سلامت مردم و مسائل زیست محیطی،صدای مارا به مسئولان برسانید تشکر
علی
۲۱:۱۷ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
سلام این پروژه فاضلاب شهری شهر طالخونچه با ۱۳۰۰۰ نفر جمعیت با توجه به درخواست آقای مهندس احمدی در سال ۹۵ تاکنون ۳ درصد پیشرفت داشته و فعلا کار متوقف شده است لطفا به خاطر سلامت مردم و مسائل زیست محیطی،صدای مارا به مسئولان برسانید تشکر