سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چرا رشد اقتصادی برای مردم ملموس نیست؟/ پایین بودن نرخ ارز به منزله اعطای یارانه به واردات است

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: از آنجایی که میزان بدهی دولت طی سال‌های اخیر بسیار بالا بوده است لذا بخش اعظمی از سرمایه‌های کشور جهت تسویه حساب بدهی‌ها صرف شده است.

ناصر ریاحی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سؤال که چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست، گفت: از آنجایی که ارتباط مستقیمی میان رشد اقتصادی و رونق اقتصادی وجود ندارد لذا آثار و پیآمدهای آن به سرعت نمی‌تواند معیشت مردم را تحت تأثیر خود قرار دهد. 
 
وی ضمن توضیح بیشتر مطلب فوق و با تصریح بر اینکه رشد اقتصادی به معنی رشد درآمدی دولت است، گفت: از آنجایی که میزان بدهی دولت طی سال‌های اخیر بسیار بالا بوده است لذا بخش اعظمی از این سرمایه‌ها جهت تسویه حساب بدهی‌ها صرف شده است. 
 
ریاحی ادامه داد: بنابر آمارهای اعلام شده، رشد صادرات کشور با صرف نظر از نفت بسیار بالا بوده است، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که این صادرات بیشتر به فرآورده‌های نفتی مختوم شده و این امر نشان از وابستگی بالای کشور به منابع نفتی دارد. 
 
وی در پاسخ به  این سؤال که دولت چگونه بسترهای لازم را برای حمایت از تولید داخلی فراهم کرده است، افزود: در حوزه حمایت از تولید داخلی اقدامات گستردهای انجام نشده چرا که بزرگترین معضل این حوزه، چند نرخی بودن ارز بوده است، به همین منظور در سال جاری شاهد هیچ گونه حرکتی از سوی دولت جهت تحقق این مسئله نبوده ایم. 

عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: پایین بودن نرخ ارز یعنی اعطای یارانه به واردات لذا هر چه سریعتر اقداماتی برای رفع معضلات این چنینی باید مهیا شود و امید است شاهد بهبود این مسئله در آینده نزدیک باشیم. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.