سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایندیپندنت: برکسیت 200 هزار شغل را در معرض خطر قرار می‌دهد

بر اثر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ممنوع شدن دسترسی به بازار واحد اروپایی، 200 هزار شغل در این کشور از دست خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت نوشت برابر با نتایج یک بررسی انجام شده  اگر انگلیس دسترسی اش به بازار واحد اروپا را از دست بدهد 200 هزار شغل در حوزه ساخت و ساز در این کشور نابود می شود. این اتفاق نیم میلیارد پوند به پروژه های  زیرساختی انگلیس آسیب خواهد زد و ضربه ای شدید به رقابت جهانی شهرهای اصلی انگلیس با سایر شهرهای مهم جهان خواهد زد.   

ایندیپندنت در ادامه نوشت: در گزارشی که روز چهارشنبه «موسسه سلطنتی چارترد سروی یرز  Royal Institution of Chartered Surveyors» منتشر کرد 8 درصد از کارگران ساختمانی انگلیس از ملیت‌های سایر کشورهای اروپایی هستند که تعداد آنها به 176500 نفر می رسد. 

در نظر سنجی انجام شده توسط این موسسه تقریبا یک سوم از سازندگان حرفه ای گفته اند بکارگیری کارگران غیر انگلیسی برای موفقیت در شغل ساخت و ساز بسیار مهم است اما دسترسی به بازار واحد اروپایی که اکنون بر اثر برکسیت مورد انتقاد قرار گرفته است موفقیت در این شغل را سخت کرده است. 

ایندیپندنت در ادامه افزود: «جرمی بلک برن Jeremy Blackburn»، رییس امور پارلمانی و سیاسی «موسسه سلطنتی چارترد سروی یرز» می گوید آمارها نشان می دهند که صنعت ساخت و ساز در انگلیس به هزاران کارگری که از سایر کشورهای اروپایی می آیند وابسته است. وی می گوید این به نفع منافع ماست که در برکسیت موفق شویم و از اتحادیه اروپا خارج شویم اما از دست دادن دسترسی به بازار واحد اروپایی این پتانسیل را دارد که پروژه 500 میلیارد پوندی خط لوله زیر ساختی انگلیس را با وقفه مواجه کند. 

ایندیپندنت نوشت:‌ «بلک برن» می گوید اگر انگلیس تضمین‌های لازم برای دسترسی اش به بازار واحد اروپایی را اخذ نکند یا طرحهایی برای جایگزینی آن ارائه ندهد این کشور قادر به ساخت زیر ساخت مورد نیاز برای رسید به سطح جهانی نخواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.