سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بررسی بند دوازدهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان شد:

ضرورت بهره گیری از پتانسیل موجود برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:تاکنون اقدامات گسترده‌ای در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت مبادلات تجاری با کشورهای همسایه صورت نگرفته و دولت کارنامه خوبی در این زمینه ندارد. .

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان مشارکت های اقتصادی با کشورهای منطقه در سال گذشته، افزود:تاکنون اقدامات گسترده‌ای در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت مبادلات تجاری با کشورهای همسایه صورت نگرفته و دولت کارنامه خوبی در این زمینه ندارد.
 
وی ادامه داد:طی سال گذشته تجارت گسترده‌ای با کشورهای ترکیه و افغانستان انجام نشد اما تعاملات خوبی با عراق صورت گرفته که این مسئله نیز می‌تواند زمینه را برای گسترش همکاری‌ها فراهم کند.
 
خادمی تصریح کرد: تجارت با ترکیه به امر واردات محدود شده ضمن اینکه افزایش علاقه مندی به سفر به این کشور موجب خارج شدن ارز شده است و صادرات نفت فقط به چند کشور خاص آن هم به صورت خام انجام می‌شود.
 
وی با تصریح بر اینکه ترکمنستان یکی از راه‌های مواصلاتی صدور کالای ایرانی است، افزود: سرمایه گذاری‌های لازم در این زمینه صورت نگرفته و نتوانستیم آنطور که انتظار می‌رفت با تنظیم برنامه‌های مدون از ظرفیت موجود، نهایت استفاده را به عمل آوریم.
 
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن توضیح بیشتر این مسئله به علل ناکامی ایران اشاره کرد و افزود: بازاریابی نامناسب و بسته بندی نامناسب تولیدات داخلی سبب شد تا تجار اعتماد خود را از دست دهند و این امر منجر شد تا تراز تجاری کشور بدون در نظر گرفتن صادرات نفتی، منفی شود.
 
خادمی در پایان با ابراز گلایه مندی از عملکرد دولت وقت جهت تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در سال گذشته استفاده بهبنه از منابع و امکانات موجود در جهت افزایش بهره وری صورت نگرفت و‌ای امر بیانگر این مسئله است که مقامات نتوانستند در سال اقتصاد مقاومتی بر تاکیدات مقام معظم رهبری، جامه عمل بپوشاند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.