سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

نگین سرسبز استان گلستان شهرستان رامیان

شهرستان رامیان با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به استناد مدارک و شواهد تاریخی و آثار به جای مانده، شهرستان رامیان از قدمتی طولانی بسیار برخوردار است و در دوره اشکانیان، یکی از پایتخت‌های آنان بوده است.

فرمانی اضافه کرد: آبشار جوزک یکی از زیباترین آبشارهای استان گلستان در سه کیلومتری جنوب شرق شهر رامیان و بین جنگلی بکر و دست نخورده بین دو کوه که منظره‌ای بسیار زیبا را پدیداورده است، قرار دارد.
 
 
 
وی ادامه داد: این آبشار و از جلوه‌های زیبا و منحصربفرد طبیعت بکر و سرسبز منطقه رامیان میباشد سرچشمه این آبشار تامین کننده آب مورد نیاز کارخانه آب معدنی است که در پایین دست آن قرار گرفته و هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوههای بلند و دلنشین اطراف این آبشار را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: چشمه گل رامیان در ۵ کیلومتری جنوب شهر رامیان یکی از زیباترین مناطق گردشگری این شهرستان است.
 
 

وی ادامه داد: این مکان یک استخر طبیعی بیضی شکل است که طول آن ۹۰ متر، عرض آن ۸۰ متر و عمق آن بین ۴۴ تا ۸۰ متر می‌باشد. آب این استخر از منابع آب زیرزمینی که در کف آن وجود دارد، تأمین می‌شود.
 
 

فرمانی اضافه کرد: غار شیر آباد هم به عنوان یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های گردشگری بعد از روستای شیرآباد شهرستان خان ببین قرار دارد و از غارهای مهم طبیعی و جالب غار شیرآباد در شهرستان رامیان است که ضمن جاری بودن آب از آن و ایجاد آبشارهای گوناگون، زیستگاهی بسیار مهم برای بعضی از گونه‌ها از جمله سمندر کوهستانی به‌شمار می‌رود.

آبشار شفیع آباد (او شِرشِره)، آبشارهای سرخه کمر، آبشارخزه ایی پشمکی، امامزاده بی بیحلیمه خاتون (س) رامیان، غار شیر آباد و قلعه ماران از دیگر مناطق گردشگری در این شهرستان است.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.