سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه گزارش سالیانه عملکرد وزارت تحصیلات عالی افغانستان

سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان در جلسه‌ای با حضور سخنگویان وزارتخانه های معارف، اطلاعات، فرهنگ و امور زنان گزارش عملکرد یکساله وزارت متبوعش را ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فیصل امین سخنگوی وزارت تحصیلات عالی امروز سه شنبه (۲۴حوت) درنشست خبری مشترک با سخنگویان وزارت‌های معارف، اطلاعات وفرهنگ وامورزنان در کابل، از دستاورد یک ساله این وزارت گزارش ارایه کرد.

آقای امین گفت که وزارت تحصیلات عالی در سال ۱۳۹۵کارهای بنیادی را در بخش توزیع سندهای معتبر برای دانشجویان دانشگاه های دولتی و خصوصی، تعدیل بانک سوالات امتحان کنکور و تعدیل قوانین و لوایح این وزارت و همچنین بررسی ونظارت از کارکرد موسسات تحصیلات عالی خصوصی و دانشگاه‌های خصوصی انجام داده است.

او افزود که این وزارت توانسته است یک میلیون سند تحصیلی را برای دانشجویان دانشگاه های دولتی و خصوصی در کشور آلمان چاپ کند و این اسناد به زودی برای واجدین شرایط آن توزیع خواهد شد.

سخنگوی این وزارت می گوید که توزیع سندهای تحصیلی معتبر برای اولین بار در کشور آلمان به چاپ شده و این سندها به تدریج از کشور آلمان وارد افغانستان شده و توزیع می گردد.

آقای امین همچنان از برگزاری دومین دور امتحانات کنکور در سال ۱۳۹۵ در ولایت کابل خبر داده گفت که در کنکور امسال ۴۳ هزار داوطلب از کابل اشتراک خواهند کرد.

وی می گوید که روند نظارت از کارکرد و کیفیت درسی در دانشگاه های خصوصی آغاز شده و این وزارت به شکل جدی ازاین روند نظارت می کند.

به گفته او، وزارت تحصیلات عالی در هر دانشگاه و موسسه تحصیلات عالی خصوصی، نهادهایی را موظف کرده است تا نحوه تدریس و کیفیت درسی را در آنجا به بررسی بگیرند.

وزارت تحصیلات عالی در حالی از توزیع سندهای معتبر تحصیلی در کشور خبر می دهد که قبل ازاین گفته می شد تفاوت هایی میان اسناد تحصیلی دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.